تبلیغات
مرجع فایل پارسی - مطالب خرداد 1396

مرجع فایل پارسی

دوشنبه 22 خرداد 1396

معرفی و دانلود فایل کامل تاریخچه زیتون

نویسنده: صد سو   

تاریخچه زیتون

  • تاریخچه زیتون
    تاریخچه زیتون دسته: کشاورزی و زراعت
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 7931 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 23

    زیتون را اگر نتوان قدیمی‌ترین گیاهی دانست كه در جهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، بدون تردید باید آن را یكی از قدیمی‌ترین گیاهان منطقه‌ی مدیترانه و به ویژه خاورمیانه دانست، به دلیل اینكه رویشگاه و گسترشگاه طبیعی این درخت خاورمیانه و حوزه‌ی مدیترانه بوده است

    قیمت فایل فقط 8,000 تومان

    خرید

    زیتون را اگر نتوان قدیمی‌ترین گیاهی دانست كه در جهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، بدون تردید باید آن را یكی از قدیمی‌ترین گیاهان منطقه‌ی مدیترانه و به ویژه خاورمیانه دانست، به دلیل اینكه رویشگاه و گسترشگاه طبیعی این درخت خاورمیانه و حوزه‌ی مدیترانه بوده است.

    قدمت زیتون موجب گشته تا این درخت با تاریخ نوع بشر درهم آمیزد. پژوهندگان اظهار كرده‌اند كه آشنایی با زیتون و بهره‌برداری از آن در خاورمیانه و منطقه‌ی مدیترانه با پیدایش اولین انسان‌های متمدن به ویژه در شرق مدیترانه (بین‌النهرین، سوریه، لبنان، یونان، قبرس، اردن و ...) همزمان بوده است و به بیش از 6000 سال می‌رسد. رومیان از این درخت حمایت كرده و آن را مایه صلح و صفا معرفی می‌كردند و این باور هنوز بطور سمبولیك در فرهنگ غرب وجود دارد، بطوری كه نشان سازمان ملل را شاخه‌ی زیتون تشكیل می‌دهد. پزشكان عهد باستان، به خواص غذایی و درمانی زیتون آشنا بودند و روغن آن را برای انعطاف‌پذیری ماهیچه‌های ورزشكاران و لطافت پوست، درخشندگی مو و حفظ زیبایی انسان‌ها تجویز می‌نمودند.

    دانشمندان، درخت زیتون را متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی می‌دانند. آخرین اكتشافات باستان‌شناسی نشان می‌دهد كه كاشت و پرورش زیتون از 3500 سال پیش از میلاد مسیح مرسوم بوده و مردم آن دوران به نحوی با فواید آن آشنایی داشتند. مبداء و مركز پیدایش درخت زیتون را، عده‌ای زاگرس ایران و برخی سوریه، فلسطین و آسیای صغیر می‌دانند كه بعدها به یونان، ایتالیا، اسپانیا و در قرن شانزدهم به به آمریكا و در قرن بیستم به چین راه یافته است.

    در تورات از زیتون به عنوان نخستین درخت یاد شده است. در قرآن مجید، خداوند سبحان در سوره‌های مباركه تین، نور، انعام، عبس و نحل به نام زیتون قسم یاد كرده است و در حدیثی از حضرت رسول اكرم(ص) آمده است: روغن زیتون غذای من  و  همه‌ی انبیاست. زیتون درختی سازگار با آب و هوای مدیترانه‌ای می‌باشد و در مناطق مختلف نیمه مرطوب و نیمه خشك ایران مشاهده می‌شود. در شمال كشور، در محل جنگل‌های ذربین و در دره سفیدرود، حد فاصل طارم و منجیل در محدوده رودبار نیز درختان زیتون فراوانی دیده می‌شود. متاسفانه تنها منطقه‌ای كه زیتون كاشته می‌شود، استان گیلان و زنجان می‌باشد.

    درخت زیتون به دلیل مقاومت به كم‌آبی و سازگاری با خاك‌های كم‌بازده و فقیر و تولید محصول با ارزش كم‌هزینه، از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت بوده كه به محصول ثروتمند خاك‌های فقیر مشهور است. درخت زیتون بیش از 2000 سال عمر نموده  و طول دوره باردهی اقتصادی آن، بسیار طولانی می‌باشد. روغن و كنسرو، مهمترین فرآورده‌های آن محسوب می‌شوند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شورای بین‌المللی روغن زیتون (I.O.O.C)، میزان تولید روغن زیتون جهان در سال 1999 در حدود 203300 تن بوده است.

    كشورهای ایتالیا، اسپانیا وتونس به ترتیب با تولید 200.550.620 هزار تن روغن زیتون در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. متوسط میزان تولید روغن زیتون در ایران، حدود 3000-2500 تن می‌باشد.

    همچنین در سال 1999، در كشورهای زیتون‌خیز جهان (بیش از 30 كشور)، مقدار 1490000 تن كنسرو زیتون تولید شده است. در بین كشورهای جهان، اسپانیا، آمریكا و تركیه به ترتیب با 380و 5/103 و 100 هزار تن كنسرو، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. متوسط تولید سالیانه كنسرو زیتون در ایران در حدود 6000-4000 تن است. زیتون از جمله درختانی است كه فوائد چندگانه داشته و تقریباً از تمام قسمت‌های آن استفاده می‌شود. مصرف میوه‌ی آن از دیرباز در بین مردم جهان متداول بوده است. میوه‌ی زیتون یكی از مغذی‌ترین میوه‌است.

    زیتون از شاخه‌ی گیاهان گلدار (Phanerogames)، از گیاهان جدا گلبرگ (Dyalipetales) از تیره‌ی زیتونیان (Oleaceae) است. خانواده‌ی اولئاسه 30 تا 35 جنس و حدود 600 گونه دارد كه اكثراً در مناطق گرمسیری دنیا پراكنده‌اند و به صورت درختان زینتی و صنعتی هستند. فقط گونه زیتون (Oleae europea) دارای میوه‌ی خوراكی است. بلندی این درخت را تا 15 متر و قطر تنه‌ی آن تا 1 متر است. ریشه‌ی زیتون تا آنجا كه بررس شده، نسبتاً سطحی است و حداكثر بیش از 150 سانتی‌متر در زمین فرو نمی‌رود، بلكه به صورت افقی و شبكه مانند گسترش می‌یابد. به همین دلیل برای كاشت روی تپه‌های شیب‌دار بهترین درخت به شمار می‌رود و كمك موثری به تثبیت خاك می‌كند.

    درخت زیتون عمدتاً درختچه‌ای شكل است، یعنی از بن درخت جست‌ها و پاجوش‌های فراوانی در آن دیده می‌شود و همچنین دو جور شاخه در زیتون دیده می‌شود كه یكی شاخه‌های مسن كه به اطراف گسترده می‌شوند و نامنظم و پیچ و تاب خورده و خم‌اند و دیگری شاخه‌های جوان یكساله كه دارای پوسته نقره‌ای، قطر باریك و گاهی پوشیده از نوعی مواد گردی یا مومی است. برگ‌های درخت زیتون به صورت دیرپا، تك‌تك و متقابل، سرنیزه‌ای با دمبرگ نسبتاً دراز و همیشه سبز و نیمه پایا دیده می‌شود. گل‌های زیتون روی شاخه‌های دو ساله ظاهر می‌شوند و از نوع خوشه‌ای هستند. رنگ گل‌ها سفید صدفی و دارای چهار گلبرگ، چهار كاسبرگ، 2 پرچم و مادگی 2 خانه‌ای هستند. از نظر باروری، زیتون گیاهی خوگشن و دگرگشن است. تلقیح توسط باد و حشرات انجام می‌گیرد. عدم سازگاری گرده‌ها با مادگی از مهمترین عوامل شناخته شده در باروری زیتون است.

    میوه ی زیتون، گوشتی و هسته‌دار است كه در واریته‌های مختلف به اشكال گرد، بیضی، گلوله‌ای، دراز، نوك‌دار و دارای انحناء در یك طرف دیده می‌شود. وزن میوه از یك تا 12 گرم متفاوت است و دارای پوست نازك، صاف و براق است، گوشت آن نرم و بسیار تلخ كه ابتدا سبز رنگ و در نهایت به بنفش تغییر می‌كند. هسته‌ی زیتون چوبی و مغز آن گوشتی می‌باشد.

    قیمت فایل فقط 8,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مهمترین ارقام زیتون موجود در ایران , جایگاه تولید میوه و روغن زیتون در ایران , برداشت میوه زیتون , روش سنتی برداشت زیتون , جمع آوری میوه از روی زمین , میوه چینی به چوب دستی , برداشت مكانیكی زیتون

نظرات() 

دانلود پاورپوینت کامل تغذیه ورزشی

نظرات() 

پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی

  • پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی
    پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 34 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش

    مقدمه :‌

    طرحی كه برای ارائه تهیه شده در رابطه با یك مغازه لوازم التحریر می‌باشد كه مالكیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر می‌باشد مكان این مغازه واقع در رجائی شهر كرج می باشدكه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با كسب درآمد برخوردار است

    خدماتی كه این مغازه ارائه می‌كند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیك فانتزی فروش انواع كتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،كمك درسی، كنكوری وهمچنین فروش انواع بازی فكری وسرگرمی ووسایل كمك آموزشی ساعات كاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

    مشتریان 1-1coustoner

    مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در كل كارپردازان شركت ها بانك ها موسسات علاقمندان كتاب و همچنین كودكان ودر كل هر فردی روزی كاروش به این صنف واین شغل می خورد.

    در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یك رقیب قدیمی در نزدیكی مغازه حركت كند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تكمیل كردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا كرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است كه كار را به جایی برسانیم كد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وكوشش فراوان در تهیه وتكمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

    1-2Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد كه دراین امر یك نفر بصورت تمام وقت كمك می‌كند و برای افرایش انگیزه در او یك حقوق ثابت بعلاوه یك درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام كه موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه كار من از سال 76 مشغول به این كار هستم وتقریبا یك سابقه كاری خوب دارم در رابطه با شاخص های كلید ی مالی طرح باید ذكر چند عامل را یادآور  شوم كه یك به یك به آن می پردازیم

    key to succesعوامل كلیدی موفقیت1-3

    1-جوری جنس:

    چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود كه مشتری بطور كامل لوازم خود را تهیه كند وبه چند مغازه مراجعه نكند این باعث می‌شود كه مشتری بطور ثابت از یك جا خرید كند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است كه اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه كنیم متوجه خواهیم شدكه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ك این البته بجز عناوین كتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یك برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شركت های صاحب محصول كرد كه ما با گرفتن نمایندگی از 5 شركت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود كرده ایم

    2-مذاكره با شركتها –مدارس وكارخانجات بانك ها دفاتر مهندسی مطب های پزشكی ومجتمع های تجاری مبنی  بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت كمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود كمتر كه بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

    3-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراكت، هدایای تبلیغاتی  واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

    4-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار كه همیشه حق با مشتری است.

    5-قیمت مناسب

    داشتن تابلو –قفسه های شیك ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وكلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

    این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

    سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

    000/000/125=000/000/25+000/000/100=

    اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را 15 درصد فرض كنیم به رقم 000/750/18 تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگیریم به عدد 000/800/22 می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانكی كشور می رسیم با این تفاوت كه در بانك هر ساله از ارزش پول كاسته می‌شود ولی نرخ مغازه كه همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

    2-0 :خلاصه ای از شركت:

    در قستمهای قبل اشاره شد كه این مغازه از سال 1376 شروع به كار كرده است. در زمینه لوازم التحریر ،‌كتاب، بازی فكری و سرگرمی ونوار فعالیت می‌كند و اصلی ترین تجربه شركت تهیه ملزومات سرپرستی بانك كشاورزی كرج، كارخانه اتمسفر واقع در اتوبان كرج تهران، چاپ سر رسید اختصاصی تیراژ 2000 عدد كانون مهندسین كرج وهمكاری با هنرستانهای گرافیك مهد كودك ها وغیره

    2-1مالكیت شركت:company owener ship

    مالكیت مغازه بصورت نصف به نصف دراختیار من ودایی ام می‌باشد كه مسئولیت مغازه خرید جنس دادن چك، تهیه جنس، واداره مغازه با من می‌باشد كه به این ترتیب در سود دو به یك هستیم

    2-2 شروع فعالیت: start up summary

    در تابستان سال 76 با خرید مغازه كه مقداری از آن بصورت اقساط بود و سرمایه اندك شروع به كار كردیم و با توجه به اینكه در بیست متری ما یك رقیب با سابه 17 ساله وجود داشته روند حركتی كندی داشتیم تا اینكه در سال 80 با توجه به شناخت توسط مشتری ها وتكمیل جنس، قیمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترك محل كاملا شناخته شده در حال كار وافزایش سرمایه هستیم. هزینه كلی طرح برای راه اندازی مغازه در قسمت 1-3 توضیح دادیم كه در مقایسه با سال 76 كه ما مغازه را افتتاح كردیم هزینه بسیار بیشتری را می طلبد كه كاملا توضیح داده شد حال دوباره با توجه به قیمتهای حال به بررسی هزینه افتتاح یك مغازه می پردازیم

    سرمایه ثابت:

    مغازه در متراژ حدودا 40متر كه هر متر 000/000/5 میلیون جمعا 000/000/200 تجهیزات مثل قفسه ، ویترین، تابلو، دكور، برقكاری و غیره 000/000/5 میلیون وسایل اداری و هزینه های خدماتی وپیش نشده 000/000/3 میلیون سرمایه در گردش

    اجناس مغازه برای شروع بطوریكه تقریبا جنس تكمیل باشد 000/000/30 كه نیمی از آن را می‌توان بصورت چكی تهیه كرد

    2-3 جایگاه یا محل جغرافیایی شركت وتسهیلات مربوط به شركت company Leations and facilities

    جایگاه ومحل مناسب برای این شغل باید جایی در نظر گرفته شود كه اول دارای عبور ومرور و آمد وشد مشتری باشد 2-تجاری 3-نزدیك به مراكز دانشگاهی ،مدارس، مهدكودك ها اداره جات وغیره باشد وكلا جایی باشد كه از سرمایه گذاری در آن محل بتوانیم برداشت كنیم خود موقعیت مغازه نیز باید طوری باشد كه از متراژ كافی برخوردار باشد دید مناسب داشته باشد در جلوی آن محل پارك ماشین وجود داشته باشد حتی الامكان در نزدیكی آن مغازه لوازم التحریر وجود نداشته باشد

    همانطور كه مشاهده می كنید جمع فروش در ماههای فروردین، خرداد، تیر و بهمن ماه نسبتا در سطح پایینی قرار دارد و در الباقی ماهها فروش به نسبت از روند تعادلی برخوردار است اما برای بالابردن سطح فروش در چهار ماه فوق باید دست به اقداماتی زد كه فروش نسبتا با باقی ماهها همخوانی پیدا كند

    1-تهیه اجناس ویژه برای این چهار ماه بطور مثال برای فروردین ماه باید وسایل كودك مانند اسباب بازی ،بازی فكری، سرگرمی، انواع فیلمهای كارتون و cd كه بچه ها با عیدی های خود بتوانند خریداری كنند یا برای ماه تیرماه كه مدارس وتعطیل است انواع كتب زبان لوازم كلاسهای نقاشی وغیره

    2-كاهش هزینه های جاری در ماههای یاد شده

    3-ایجادانگیزه در فروشندگان برای بهبود فروش

    5-4 ائتلاف های استراتژیك strategic Aliances

    ماهم چنین ائتلافی را با افتتاح فروشگاه دوم وهمكاری با دو تن از همكاران انجام داده ایم بطوریكه هر گاه مشتری به یكی از چهار مغازه یاد شده مراجعه كند وآن مغازه جنس مورد نظر را نداشته باشد با تماس به سه مغازه دیگرسعی در تهیه جنس وفروش آن به مشتری را دارد با ائتلاف اینچنینی سعی در فروش بیشتر و تكثر مشتری داریم

    5-5 رویدادهای كلیدی milestones

    6-0 خلاصه مدیریت طرح manangment sumary

    6-1 ساختار سازمانی vganizational structure

    6-2سیستم مدیریتی management team

    6-3 كمبودهای سیستم مدیریتی management teumcaps

    در اینجا ما كمبودها را در كمی مقدار پول نقد داریم یعنی اگر به میزان شش میلیون پول نقد بود كه جنس های كمیاب وگران را بوسیله آن تهیه كرد خیلی در پیشرفت كار موثر بود ولی حالا كیفیت باید در همین منوال سركرد تا پشتوانه مناسبی درآینده بوجود آورد تا بتوان تمام كمبودها را برطرف كرد

    6-4 برنامه نیروی انسانی personnel plan

    در قسمت نیروی انسانی باید این نیروها طوری انتخاب شوند كه در پیشرفت كار موثر باشند

    1-به این كار آشنا باشد چون همانطور كه در قسمتهای قبل گفتیم بعلت تنوع جنس باید كاربرد هر جنس را بداند

    2- دلسوز باشد وبرای فروش هر چه بیشتر تلاش كند

    3-چشم پاك باشد چون در این شغل بیش از هفتاددرصد مشتریان دختران وخانمها هستند باید طوری برخورد كند كه مشتری با اعتماد واطمینان خاطر پا درون مغازه بگذارد

    4-مسئولیت پذیر باشد وساعات كاری را رعایت كند

    5-آدم سالمی باشد یعنی به طور عامیانه حلال وحروم سرش شود و به فكر دزدی از مغازه نباشد حال كه شرایط نیروی انسانی را بررسی كردیم به تعدادنفرات می رسیم تعداد پرسنل باید طوری باشد كه جوابگوی مشتری باشد یعنی مشتری معطل شود كه برای مغازه ای با این حجم در طول سال به غیر از خودت دونفر فروشنده ثابت نیاز است كه به هنگام شلوغی بازار در سه ماه شهریور، مهر،ابان وجود یكی فروشنده دیگر الزامی است

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 

پروژه کارآفرینی كافی نت

  • پروژه کارآفرینی كافی نت
    پروژه کارآفرینی كافی نت در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 61 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 30

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پروژه کارآفرینی كافی نت در 30 صفحه ورد قابل ویرایش

    فهرست مطالب

    - فصل اول  ( تاریخچه و آشنایی با طرح کلی )..................................................... 3

    تاریخچه  ........................................................................................................ 3

    چکیده ای از موضوع کار   ............................................................................ 4

    تاریخچه ی کامپیوتر  ..................................................................................... 5

    ISP چیست ؟ ................................................................................................. 7

     - فصل دوم ( طرح کلی )........................................................................................ 12

    کلیات .............................................................................................................. 12

    گزارش مختصر بازدید  ................................................................................ 12

    نام و محل اجرای طرح  ................................................................................. 13

    دلایل ارتباط موضوع با رشته  ...................................................................... 13

    مشخصات طرح ............................................................................................. 14

    دلایل انتخاب طرح .......................................................................................... 14

    اهداف طرح و میزان مفید بودن برای جامعه ................................................ 14

    تاریخچه و سابقه ی طرح  ............................................................................. 15

    وضعیت و میزان اشتغال زایی  ..................................................................... 16

    وضعیت محل اجرای طرح ............................................................................. 16

    توجیه اقتصادی طرح  .................................................................................... 17

    روش های بازاریابی و تبلیغات  .................................................................... 17

    جنبه های ابتکاری بودن طرح  ....................................................................... 18

    فهرست تجهیزات وماشین‌آلات....................................................................... 19

    فهرست مواد مصرفی ................................................................................... 20

    مشخصات نیروی انسانی  ............................................................................. 21

    نقشه ی استقرار تجهیزات   ........................................................................... 22

    - فصل سوم ( امور مالی )...................................................................................... 23

    برآورد سرمایه .............................................................................................. 23

    محاسبه ی هزینه ها  ..................................................................................... 24

    محاسبه ی درآمد  ......................................................................................... 25

    محاسبه ی سود و زیان ویژه  ...................................................................... 26

    نحوه ی بازپرداخت بدهی ها  ........................................................................ 26

    - فصل چهارم ( نتایج و پیشنهادات ).................................................................... 28

    نتایج .............................................................................................................. 28

    پیشنهادات ...................................................................................................... 28

    فصل اول

    تاریخچه و آشنایی با طرح کلی

    تاریخچه:

    در دنیای کنونی ، نقش ارتباطات در زندگی بشر روز به روز پر رنگ تر می شود. ارتباطات واژه ای نیست که بتوان در جمله یا جملاتی آن را بسط داد گرچه اکنون همین واژه می تواند نقشی اساسی در تهیه ی یک جهان بینی باشد. ارتباطات امروزه به قدری حیاتی بروز داده می شود که نبود آن و یا اخلال در آن موجب فروپاشی نظام ها می گردد.مبحثی که قرار است در این پروژه به آن توجه شود بررسی یکی از راه های ارتباطی برای زندگی بهتر است. اینترنت امروزه و با فراگیر شدن علم رایانه ، به یک نیاز روزمره تبدیل شده است. نیازی که هم از بعد علمی هم از بعد فرهنگی و اجتماعی و هم از دیدگاه های بسیار دیگر قابل بیان است.پروژه ی طراحی و ایجاد یک پایگاه برای ارائه ی خدمات اینترنتی محور اصلی این تحقیق و پژوهش می باشد. امید است در این پژوهش بتوان پاسخ پرسش ها و نیازها و همچنین الزامات ایجاد چنین محیطی آشنا شد.اگر بخواهیم از دیدگاه اقتصادی به این مبحث بنگریم باید به دو اصل سرمایه گذاری و خدمت رسانی ، در کنار سودآوری بپردازیم. کار آفرین برای احداث و ایجاد یک کافی نت نیازمند اطلاعات درستی از چگونگی سرمایه گذاری است. این همان پله ی اول در هر فعالیت اقتصادی می باشد که باید بدان توجه ویژه شود. در ادامه باید به سرمایه گذاری اولیه ، راهبردهای هدفمند و آینده ی کار توجه داشت.

    در بطن این پژوهش و تحقیق سعی خواهم داشت به جزئیات این فعالیت بپردازم.

    چکیده ای از موضوع کار انتخابی

    درباره پروژه حاضر که مربوط به یک کافی نت می باشد می توان چنین بیان کرد که با توجه به ابعاد روز افزون علم کامپیوتر در کلیه زمینه های فن آوری و پژوهشی در علم و فنون مربوطه یک امر بالقوه تلقی شده که می تواند در پیشبرد اهداف این علم موثر واقع شود .

     هم چنین با توجه به انجام پروژه های امروزی که بیشتر از طریق کامپیوتر و اینترنت میسر گشته است لذا ایجاد یک کافی نت و ارائه آن می تواند تا حدود زیادی در امر شبکه و اینترنت ما را یاری داده و نیز ارائه گیم نت که مورد توجه جمع کثیری از جوانان می باشد خود به نحوی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نیز تقویت روحیات آنها موثر است .

     به علاوه انجام تحقیقات و نیز ثبت نام های اینترنتی که توسط شبکه انجام می شود خود به نحوی از علل ایجاد یک چنین پروژه ای می باشد .

    ISP چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

    ISP برگرفته از كلمه Internet Servise Provider یعنی شركت خدمات سرویس های اینترنت است.
    یك ISP توسط یك خط تلفن از شركت مخابرات و یا امكانات ماهواره ای می تواند اینترنت را به User (کاربر) خود سرویس دهد.

    با توجه به رشد چشمگیر اینترنت در جامعه امروز ، ISP ها خود را مسئول می دانند كه در مقابل تقاضای بی شمار كاربران ، بتوانند بهترین خدمات را داشته باشند.
    مسلم است كه یك ISP اگر بخواهد بهترین باشد باید این ارتباط قوی بین دنیای اینترنت و یك كاربر را با ارائه بهترین خدمات ، قوی تر سازد.
    ما در این مقاله شما را با اصطلاح ISP و دیگر نكات درباره آن آشنا می كنیم.

    -  چگونه یك ISP تشكیل می شود ؟

    شركت Data وابسته به شركت مخابرات ایران یكی از ICP های سطح كشور است.
    این شركت پهنای باند مصرفی اینترنت را از طریق تجهیزات ماهواره خود دریافت كرده و بوسیله شركت DSL مخابرات آنرا بین مشتركین خود تقسیم می كند.
    از ملزومات نوع خدمات با كیفیت خوب استفاده از خطوط دیجیتالی E1 شركت مخابرات می باشد، كه در هر زوج خط E1 تعداد 30 كانال ارتباطی وجود دارد كه به مشتركین امكان اتصال با سرعت bps 56000 را با درصد قطع شدن خیلی پایین و كیفیت سرویس مطلوب تر فراهم می نماید.
    این خطوط از یك طرف به مركز مخابراتی و از طرف دیگر به تجهیزات شبكه شركت ارائه دهنده سرویس متصل می شوند تا از طریق شماره تلفنی كه شركت مخابرات برای دسترسی به خطوط E1 در اختیار ارائه كننده قرار می دهد بتواند دستگاه كامپیوتر خود را به تجهیزات شبكه شما و نهایت به شبكه اینترنت متصل كند.
    شركتهایی كه قصد استفاده از خطوط E1 را برای دسترسی به اینترنت از شركت Data می باشند .
    شركت مخابرات نیز متناسب با مورد استفاده و بر حسب مقدار پهنای باند اجاره شده ، خطوط E1 را تحویل می دهد.
    -  LEASE LINE یا خطوط اجاره ای چیست؟
    این نوع خطوط توسط شركت مخابرات به صورت 4 سیمه و 2 سیمه اجاره داده می شود.

    توجیه اقتصادی طرح

    درباره محصول ارائه شده توسط این شرکت یعنی کافی نت باید به این نکته اشاره نمود که در واقع محصول تولیدی ندارد اما خدماتی را ارائه می نماید که از لحاظ اقتصادی می تواند منبع درآمدی برای صاحبان آن باشد. که با توجه به خدمات ارائه دهنده آن مانند خدمات شبکه ای و نیز تحقیقات و پروژه های دانشجویی که ارایه می دهند می توانند به سود تقریبا قابل توجهی برسند و همچنین با ارائه گیم نت و امکانات آن که از جذابیت های خاص خود نیز برخوردار است و مورد اقبال جوانان نیز می باشد خود توجیه دیگر اقتصادی این طرح است ، همچنین مسایل دیگر اینترنتی مانند ثبت نامهای اینترنتی و خدمات دیگر نیز می توانند موثر  باشند .

    روش های بازاریابی و تبلیغات جهت فروش كالا

    در این زمینه برای بازاریابی می تون از پلاكارد و كارت ویزیت استفاده كرد اما مهم ترین تبلیغ با مشتریان است به صورتی كه اگر از كار و خدمت ارائه شده راضی باشند این شركت را به دیگران معرفی می كنند .

    نصب تابلوهای بزرگ در اطراف کافی نت ، استفاده از نور پردازی مناسب در محیط کافی نت ، پلاکارد های تبلیغاتی و ... می تواند در شناساندن این واحد خدماتی به مردم موثر باشد.

    نکته ی قابل توجهی که در این کافی نت و در زمینه ی تبلیغات مشاهده نمودم استفاده از  اینترنت و سایت های پذیرش آگهی بود که به گفته ی مدیر کافی نت بسیاری از مشتریان با استفاده از این تبلیغات به سوی این کافی نت راهی شده اند.

    جنبه های ابتکاری بودن محصول یا خدمات ارائه شده از طریق طرح

    ابتکار بکار رفته در این کافی نت نزدیکی خیلی خوب آنها با مشتریان خود می باشد که با ارائه بهترین سرویس اینترنتی تا حد ممکن رضایت آنها را جلب نموده اند و نیز با ارائه تخفیف به مشتریان ثابت در جلب آنها بیشتر تلاش می کنند .

    این کافی نت در ابتدای کار خود هدف هایی برای جلب رضایت مشتریان خود در نظر داشته اند از جمله اینکه به مشتریان ثابت خود تخفیف قابل ملاحظه ای می دهند ، از آنان به صرف چای پذیرایی می کنند و به آنها اجازه می دهند در مورد چگونگی کار این کافی نت پرس و جو کنند.

    همچنین به مشتریانی که برای اولین بار است به آنجا می آیند توضیحات لازم را می دهند و برای کسانی که با اینترنت آشنایی چندانی ندارند آموزش رایگان اینترنت و کامپیوتر در نظر می گیرند.

    برآورد سرمایه ی مورد نیاز

    مدیر این کافی نت ، آقای حمیدی در ابتدا برای شروع کار اقدام به گرفتن وام نموده اند که در این روند و مدت کاری از درآمد به سرمایه شرکت افزوده شده و همچنین لیست وسایل موجود همراه با قیمت به صورت زیر می باشد البته باید اشاره كرد كه كامپیوترهایی كه برای كافی نت مورد استفاده قرار می گیرند قیمت چندان بالایی ندارد و قیمت كل قطعات آن حدود 350 هزار تومان می باشد  و نیز مقداری از این سرمایه هم از آورده های نقدی مسئولان آن تامین گشته است .

    همچنین با توجه به اینکه محل اجرای طرح وابسته به شخص مدیر است هزینه های جانبی رهن و اجاره را نیز ندارد.

    نتایج حاصله از اجرای طرح

    كسانی كه به ایجاد این کافی نت ها مبادرت می ورزند اولاً باید از آگاهی كامل برخوردار باشند تا بتوانند بهترین خدمت را ارائه دهند و از طرف دیگر یك نظارت كامل برای دادن مجوز به افراد با صلاحیت صورت گیرد تا كسانی كه از شرایط بهتری برای خدمت رسانی برخوردار هستند سود بیش تری ببرند .

    ممهمترین نتیجه ای که می توان از این گونه پژوهش ها گرفت مشاهده ی تجربیات و استفاده از آنها است. من این طرح را با توجه به سابقه ی خوبش بسیار مفید دیدم و با توجه به رشته ی تحصیلی خود ، به آن علاقمند شدم.

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 

پروژه کارآفرینی طرح حكاكی روی سنگ ، چوب ، چرم و مشبک کاری

  • پروژه کارآفرینی طرح حكاكی روی سنگ ، چوب ، چرم و مشبک کاری
    پروژه کارآفرینی طرح حكاكی روی سنگ ، چوب ، چرم و مشبک کاری در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 33 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 15

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پروژه کارآفرینی طرح حكاكی روی سنگ ، چوب ، چرم و مشبک کاری در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

    موضوع فعالیت طرح:

    حكاكی روی سنگ، معرق روی چوب و چرم و مشبك كاری

    مدیر طرح: علی انصــاری

    محل فعالیت: مشهــد

    اشتغال طرح: 15 نفــر

    كل سرمایه گذاری طرح: 500/032/2 هزار ریال

    سرمایه ثابت:                400/311/1 هزار ریال

    سرمایه در گردش:         100/721 هزار ریال

    تسهیلات پیشنهادی:     000/000/1 هزار ریال

    نقطه سر به سر:             274/889/1 هزار ریال

    دوره برگشت سرمایه:    9 سال و 1 ماه

    مقدمه:

                    صنایع دستی تجلی ویژگیهای قومی، زبان، مذهب و بیانگر فعالیتهای هنری- صنعتی یك ملت است و در میان مردم و اقوام مختلف با آداب و رسوم و شیوه های متفاوت زندگی صنایع دستی متفاوتی رایج بوده است كه به تناسب شیوه زندگی هر قوم و سنن و رسوم خاص آنها تكمیل یافته است.

                    تاریخ چند هزار ساله هنرهای دستی نشان از قدمتی شایان و درخور توجه و اصالتی فراموش نشدنی دارد.

    نمونه هایی از این آثار هم اكنون بعنوان میراثهای گرانقدر و ارزشمند تمدن و فرهنگ بشری در معروفترین موزه های ایران و جهان نگهداری می شود كه خود از ارزش و كیفیت بالای این هنر- صنعت خبر می دهد.

                    با توجه به تنوع صنایع دستی در استان خراسان و مزیت های اینگونه هنر با تولید و توسعه اكثر رشته ها می توان به اهداف مورد نظر كه همانا ایجاد اشتغال، تولید، توسعه، صادرات باشد در كوتاه مدت برسیم.

                    در ابتدا اینگونه هنرها با ابزار كار سنتی تولید می شد كه وقت زیادی را تلف می نمود و تولیدات از قیمت تمام شده بالایی برخوردار بودند ولیكن اخیراً با توجه به ورود تكنولوژی در عرصه تولید صنایع دستی، بعضی از مراحل تولید با ماشین انجام و زمان تولید به حداقل رسیده است.

    طرحی كه در حال حاضر ارائه می گردد از تلفیق چند رشته از هنرهای دستی است كه می توان حكاكی روی چرم، معرق چرم، قلمزنی روی سنگ و حكاكی روی چوب را نام برد.

    امید است با توسعه و آموزش این رشته ها سهمی در تولید و اشتغال داشته و به قسمتی از اهداف برنامه بیست ساله جمهوری اسلامی ایران رسیده و خدمتی نمائیم.

    شرح سرمایه گذاری: الف: سرمایه ثابت

    1-   زمین 200 متر مربع به ارزش 500 هزار ریال، قیمت كل 000/100 هزار ریال

    2-   ساختمان 100 متر مربع به ارزش 1200 هزار ریال، قیمت كل 000/120 هزار ریال

    3-   محوطه سازی 100 متر مربع به ارزش 300 هزار ریال قیمت كل 000/30 هزار ریال

    تأسیسات (شامل سیستم های حفاظتی و تهویه مطبوع و ...)، قیمت كل 000/40 هزار ریال

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 

طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه

  • طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه
    طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 43 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 18

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه در  18 صفحه ورد قابل ویرایش

    خلاصه طرح :

    كل سرمایه گذاری طرح : 1320682000              ریال

    سرمایه گذاری جدید طرح : 1280682000                    ریال

    سهم الشركه بانك در مشاركت مدنی : 760000000          ریال   

    سهم الشركه نقدی متقاضی : 408072000             ریال

    سود دوران مشاركت : 102600000                              ریال

    ساختمان وتاسیسات : 868702000                     ریال

    ماشین آلات و تجهیزات : 299380000                ریال

    پرسنل : 85476000                               ریال

    هزینه جاری : 853253000                               ریال

    استهلاك : 73373000                                     ریال

    ارزش تولیدات : 1134600000                         ریال

    سود تسهیلات : 5/13 %

    عملیات طرح :

    شامل:

     1ـ ساختمانها و تاسیسات هزینه‌های مورد نیاز  طبق جدول شماره  1

    2ـ تجهیزات و تأسیسات و هزینه های مورد نیاز طبق جدول شماره 2

    3ـ پرسنل شاغل در طرح طبق جدول شماره 3

    4ـ هزینه های جاری طبق جدول شماره 4

    5ـ تولیدات طرح طبق جدول شماره 7

    6 - پیش بینی حساب سود و زیان طبق جدول شماره 8

    تامین مواد غذایی مورد نیاز مورد نیاز مردم به خصوص در کشورهای جهان سوم به یکی از مهمترین مسائل آن کشورها تبدیل شده است . با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان و نیز افزایش سطح بهداشت و کاهش مرگ ومیر و نیاز روز افزون آدمی به مواد غذایی سبب شده است تا بشر به دنبال منابع غذایی دیگر و جدید باشد که یکی از این منابع گوشت طیور می باشد . از مهمترین مسائلی که سبب رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور گشته است ارزش غذایی بالای گوشت طیور ، کم بودن افت پس از کشتار ، سالم وبهداشتی بودن گوشت طیور ، قابلیت هضم وجذب بالا ، سرعت رشد سریع ، صرفه جویی در جایگاه و زمین و برگشت سریع سرمایه می باشند .

      هدف از اجرای این طرح گردش سرمایه در کشور ، ارز آوری ، تولید و بهره وری ، تامین بخشی از پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور ، خودکفائی در زمینه تولید گوشت سفید و استفاده از نیروهای جوان و متخصص جهت استحصال گوشت مرغ طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه می باشد .

    مقدمه :

    روند رو به افزایش جمعیت کشور ایجاب می کند که تولیدات متناسب با نیاز های غذایی بهبود و افزایش یابد ، که در این راستا نقش تولیدات گوشت سفیدبر همگان روشن است .بدیهی است گوشت مرغ به سبب مزیتهای فراوانی که دارد به عنوان منابع تامین پروتئین می تواند در کشور مطرح و نیاز عمومی را در این زمینه مرتفع نماید.

    هدف اصلی این طرح استحصال بخشی از تولیدات گوشت مرغ استان طی 5 دوره پرورش جوجه یکروزه در سال می باشد که جوابگوی بخشی از سرانه مصرف پروتئین در استان خواهد بود . همچنین این قبیل طرح ها سبب اشتغال تعدادی از افراد و تامین معیشت خانوارهای آنها می باشد و کود تولیدی حاصله نیز در خصوص تقویت اراضی زراعی دارای استفاده می باشد .

    خلاصه طرح :

    با توجه به اینکه پرورش مرغ گوشتی نسبت به پرورش سایر حیوانات و طیور دارای امتیازات و خصوصیات منحصر به فرد می باشد ، لذا فعالیت در این رشته دارای صرفه اقتصادی بوده و به پاره ای از امتیازات به شرح زیر اشاره می گردد :

    -   نسبت ضایعات در گوشت مرغ در مقایسه با سایر دام ها کمتر است ، به طوری که در گوشت گوسفند ضایعات حدود 50 % و در مرغ حدود 25 % است .

    -        کوشت مرغ از نظر هضم و جذب بهد از گوشت ماهی بهتر از سایر پروتئین ها است .

    -        پرورش مرغ به آسانی امکان پذیر است و در محیط محدود تعداد زیادی را می توان پرورش داد .

    -   سرعت رشد مرغ نسبت به سایر دام ها بیشتر است به طوری که یک جوجه به وزن حدود 50 گرم بعد از 6 تا 8 هفته به حدود 40 برابر وزن خود خواهد رسید .

    -   ضریب تبدیل جیره غذائی به گوشت در مرغ نسبت به سایر دام ها بالا بوده به طوری که در مرغ های اصلاح شده این ضریب 2 تا 2/2 و در گوساله و گاو بین 6 تا 9 % متغیر است .

    توجیه فنی طرح :

    نکات ویژه در بررسی فنی طرح های نیمچه گوشتی شامل مدت روشنایی ، فضای لازم جهت نگهداری نیمچه ها ، حرارت لازم ، تهویه و میزان خوراک و جیره غذایی مناسب ، میزان املاح مجاز موجود در آب مصرفی ، واکسیناسیون و جلوگیری از آلودگی محیط سالن ها می باشد.

    الف ) روشنایی : شدت نور در دو هفته اول بایستی به مقدار 4 وات برای هر مر مربع از سطح سالن پرورش در نظر گرفته شود و پس از دو هفته بایستس این مقدار روشنایی را کم نمود تا در هفته های آخر به میزان 2 وات در هر متر مربع کاهش داد . مدت روشنایی در 3 روز اول 24 ساعت و ازروز چهارم تا کشتار حداکثر 22 ساعت در نظر گرفته می شود .

    ب ) فضای لازم جهت نگهداری و پرورش : فضای لازم با توجه به سن آنها متغیر است که بایستی میزان سطح مورد نیاز را جهت افزایش راندمان تولید و ضریب تبدیل مورد تاکید قرار داد . برای جوجه های یکروزه تا 8 هفته در هر متر مربع از سالن 16 تا 20 قطعه در نظر می گیرند و برای جوجه های 8 هفته تا 12 هفته در هر متر مربع 10 تا 12 قطعه نیمچه در نظر گرفته می شود .

    ج ) حرارت لازم : تامین حرارت لازم در واحد های پرورش نیمچه گوشتی نقش مهمی را ایفاد می کند . گرما به وسیله مادر مصنوعی با سوخت گاز یا برق و یا به وسیله بخاری برقی ،نفتی ، گازوئیلی و هیتر تامین می شود . میزان درجه حرارت مناسب برای جوجه ها در سنین مختلف متغیر و بر اساس جدول ذیل می باشد :

    سرمایه گذاری طرح و منابع تامین آن

    جمع کل هزینه های سرمایه گذاری طرح بالغ بر 1320682000 ریال می باشد که مبلغ 40000000 ریال آن قبلا سرمایه گذاری شده است . مبلغ 408072000 ریال سرمایه گذاری متقاضی و مبلغ 760000000 ریال آن تسهیلات بانکی و مبلغ 102600000 ریال سود دوران مشارکت مدنی می باشد .

    هزینه های جاری طرح

     صورت ریز هزینه های جاری طرح  در 4 منظور شده است .

    تولیدات طرح

     تولیدات طرح بر اساس پیش بینی های انجام شده سالانه 114000 کیلوگرم گوشت سفید و 100000 کیلوگرم کود مرغی می باشد که شرح دقیق آن در جدول 7 آمده است .

    سود آوری و نرخ بازده کل سرمایه گذاری

    بر اساس درآمد و هزینه های پیش بینی شده طرح همواره از سال اول سود آور بوده و میزان آن در جدول 8 منعکس است .

    نرخ بازده کل سرمایه گذاری طرح نیز حدود 3/21 % است .

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :