تبلیغات
مرجع فایل پارسی - مطالب فروردین 1396

مرجع فایل پارسی

پروژه و تحقیق-انواع روشهای پیشگیری از بارداری و بهداشت مادر و کودک در تنظیم خانواده

  • پروژه و تحقیق-انواع روشهای پیشگیری از بارداری و بهداشت مادر و کودک در تنظیم خانواده
    پروژه و تحقیق-انواع روشهای پیشگیری از بارداری و بهداشت مادر و کودک در تنظیم خانواده دسته: زناشویی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 796 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 70

    این تحقیق در مورد انواع روشهای پیشگیری از بارداری و بهداشت مادر و کودک در تنظیم خانواده در 70 صفحه و درقالب ورد و قابل اصلاح و ویرایش می باشد

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

    جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می تواند برای پیشگیری از حاملگی از آنها استفاده کند. پزشکان، مأمورین بهداشت و سلامت، ماماها، و پرستاران می توانند اطلاعات مفیدی را راجع به جلوگیری از بارداری در اختیار شما قرار دهند. کلیه افرادی که در مطب پزشکان، درمانگاه های عمومی، یا بیمارستان ها کار می کنند موظف به حفظ اسرار مراجعین هستند.  

    • کاندوم
    • دیافراگم/سر پوش
    • اسپرم کش ها
    • قرص های ضد بارداری فاقد استروژن
    • قرص های ضد بارداری
    • حلقه های ضد بارداری
    • چسب های ضد بارداری
    • قرص های کوچک
    • حلقه های هورمونی
    • کپسول های ضد بارداری قابل کاشت
    • حلقه های مسی
    • نابارور سازی
    • ضدبارداری اضطراری
    • روش های ضد بارداری نامطمئن

    کاندوم

    کاندوم یک پوشش لاستیکی نازک است که روی آلت در حال نعوظ کشیده می شود. کاندوم باید طی کل مدتی که مقاربت جنسی انجام می شود مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه همراه کاندوم از یک کرم یا کف اسپرم کش استفاده شود، اطمینان آن افزایش می یابد. همچنین کاندوم در برابر بیماری های مقاربتی و عفونت HIV مصونیت ایجاد می کند. کاندوم همه جا به فروش می رسد: فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، پمپ بنزین ها، و غیره. چنانچه از کاندوم درست استفاده شود، می تواند وسیله بسیاری مطمئنی برای جلوگیری از بارداری باشد.  

    دیافراگم/سرپوش

    دیافراگم/سرپوش، پوششی از جنس لاستیک و با خاصیت کشسانی است که زن آن را در مهبل خود قرار می دهد تا گردن رحم، دهانه رحم/زهدان، او را بپوشاند. دیافراگم/سرپوش در اندازه های مختلف عرضه می شود و اندازه آن باید توسط پزشک تعیین شود. دیافراگم/سرپوش باید به همراه کرم اسپرم کش مورد استفاده قرار گیرد. دیافراگم/سرپوش را می توان هر زمان قبل از انجام مقاربت جنسی در مهبل قرار داد و باید حداقل شش ساعت بعد از انجام مقاربت در مهبل بماند. اکثر خانم ها می توانند از دیافراگم/سرپوش استفاده کنند. چنانچه دیافراگم/سرپوش و کرم اسپرم کش به نحو صحیح در مهبل قرار داده شود، می تواند وسیله بسیاری مطمئنی برای جلوگیری از بارداری باشد.

    اسپرم کش ها

    اسپرم کش ها به همراه کاندوم یا دافراگم/سرپوش مورد استفاده قرار می گیرند و به خودی خود وسیله مناسبی برای جلوگیری از بارداری نیستند. آنها به شکل کرم، کف، ژل، یا شیاف تولید و عرضه می شوند. اسپرم کش ها را می توان بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه نمود. آنها عوارض جانبی بسیار کمی دارند.

    قرص های ضد بارداری فاقد استروژن

    فقط یک نوع قرص ضد بارداری فاقد استروژن در بازار نروژ وجود دارد. این قرص مانع از تخمک گذاری (تولید تخمک توسط زن) می گردد. برای اینکه این قرص مؤثر باشد، لازم است هر روز رأس ساعت معین مصرف گردد. همچنین خانم های شیرده نیز می توانند از این قرص استفاده کنند. چنانچه از قرص درست استفاده شود، تقریباً ٪١٠٠ قابل اطمینان است. برای خرید قرص های ضدبارداری فاقد استروژن نسخه پزشک لازم است.

    قرص های ضد بارداری

    قرص های ضد بارداری معمولی بیش از ٣٠ سال است که به بازار عرضه شده اند. آنها حاوی دو نوع هورمون ترکیبی مختلف می باشند: استروژن و پروژستوژن. این دو هورمون انسانی از هورمون هایی که توسط تخمدان ساخته می شود تقلید می کنند. قرص های ضد بارداری مختلف ترکیبات گوناگونی دارند. پزشک شما در انتخاب نوع مناسب قرص ضد بارداری شما را راهنمایی و برای شما نسخه ای تجویز می کند. قرص های ضد بارداری مانع از تخمک گذاری و چسبیدن تخمک به بافت سطحی رحم می شوند. چنانچه از قرص های ضد بارداری به نحو صحیح استفاده گردد، می توانند وسیله ای مطمئن برای جلوگیری از بارداری باشند. برای خرید قرص های ضدبارداری نسخه پزشک لازم است.

    زنان سیگاری بالای ٣٥ سال نباید قرص های ضد بارداری مصرف کنند. این توصیه شامل زنان مبتلا به لخته خون، سرطان سینه، حمله قلبی یا سایر بیماری های قلبی، یا بیماری های کبدی شدید نیز می گردد.

    حلقه های ضد بارداری

    حلقه ضد بارداری یک حلقه نرم و انعطاف پذیر است که توسط خود زن در مهبل قرار می گیرد. حلقه حاوی استروژن و پروژستوژن، البته در دوزهای کمتری نسبت به قرص های ضد بارداری، است. حلقه این هورمون ها را به تدریج آزاد می کند. حلقه های ضد بارداری باید به مدت سه هفته در مهبل باقی بمانند. سپس حلقه بیرون آورده می شود و یک حلقه نو بعد از یک هفته در مهبل قرار داده می شود. حلقه مانع از تخمک گذاری می گردد و استفاده از آن آسان است. حلقه های ضد بارداری را می توان با تجویز پزشک از داروخانه ها خریداری کرد. آنها بسیار مطمئن هستند. زنانی که مجاز به استفاده از قرص های ضد بارداری نیستند، نمی توانند از حلقه ضد بارداری نیز استفاده کنند.

    چسب های ضد بارداری

    چسب ضد بارداری حاوی همان مقدار استروژن و پروژستوژن است که در قرص های ضد بارداری با دوز پایین موجود می باشد. هورمون ها از طریق پوست وارد بدن می شوند. چسب ها طی سه هفته متوالی همان روز هفته تعویض می شود. بعد از آنکه طی سه هفته متوالی از سه وصله استفاده کردید، قبل از استفاده از یک چسب جدید در همان روز هفته، یک هفته وقفه بیاندازید. وصله مانع از تخمک گذاری می شود و می توان آن را با تجویز پزشک از داروخانه ها خریداری کرد. آنها درست به اندازه قرص های ضد بارداری قابل اطمینان هستند.

    قرص های کوچک

    قرص های کوچک فقط حاوی یک نوع هورمون ترکیبی است. پروژستوژنها. قرص های کوچک را باید هر روز رأس ساعت معین مصرف کرد. اگر فراموش کنید که قرص را مصرف کنید و بیش از ٢٧ساعت از زمان مصرف قرص قبلی گذشته باشد، در آن صورت باید طی ١٤ روز آینده از روش های ضد بارداری مضاعف استفاده کنید. قرص باید به صورت عادی مصرف شود. برای خرید قرص های کوچک نسخه پزشک لازم است.

    حلقه های هورمونی

    حلقه هورمونی (که به سیستم درون رحمی (IUS) یا دستگاه درون رحمی (IUD) نیز معروف است) شیء کوچکی است که توسط پزشک در رحم زن قرار داده می شود. قرار دادن حلقه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما ناراحتی معمولاً زود تسکین می یابد. چنانچه درد و ناراحتی ناشی از آن ادامه یابد، باید با پزشک خود مشورت کنید. حلقه هورمونی مانع از رشد بافت فوقانی رحم و نفوذ اسپرم به آن می گردد. همچنین مانع از حرکت اسپرم در رحم می گردد. حلقه هورمونی به مدت چندین سال مؤثر است و وسیله ای بسیار مطمئن برای جلوگیری از بارداری می باشد.

    کپسول های ضد بارداری قابل کاشت

    دو نوع کپسول ضدبارداری قابل کاشت در بازار نروژ وجود دارد. این نوع کپسول ها تقریباً اندازه چوب کبریت و حاوی هورمون پروژستوژن ترکیبی هستند. آنها زیر پوست بازوی زن کاشته می شوند و بسته به نوع کپسول بین سه الی پنج سال باقی می مانند. این کار در مطب پزشک انجام می گیرد. کپسول های کاشته شده مانع از تخمک گذاری می شوند و با تأثیر بر مخاط گردن رحم از رسیدن اسپرم به لوله های فالوپ (مجاری عبور تخم) جلوگیری می کنند. کپسول های ضد بارداری قابل کاشت وسیله مطمئنی برای جلوگیری از بارداری می باشند.

    حلقه های مسی

    حلقه مسی (که به سیستم درون رحمی (IUS) یا دستگاه درون رحمی (IUD) نیز معروف است) مانند حلقه هورمونی در رحم زن قرار داده می شود. حلقه مانع از چسبیدن اسپرم به رحم می گردد. همچنین مانع از حرکت اسپرم در رحم می گردد. حلقه هورمونی به مدت پنج تا ده سال مؤثر است و وسیله ای بسیار مطمئن برای جلوگیری از بارداری می باشد. حلقه های مسی ممکن است به پریود های شدیدتر و بعضاً توأم با درد منجر شوند.

    نابارور سازی

    نابارور سازی آخرین وسیله جلوگیری از بارداری است. مرد یا زنی که نابارور شده است دیگر نمی تواند بچه دار شود. این عمل به ندرت برگشت پذیر است. بنابراین قبل از اقدام به نابارور سازی، لازم است کاملاً در مورد آن فکر کنید.

    ضد بارداری اضطراری

    اگر مقاربت تقریباً زمانی صورت گیرد که زن در دوره تخمک گذاری باشد، احتمال بارداری ٪٢٠ است. اگر در چنین زمانی بدون استفاده از وسایل ضد بارداری اقدام به مقاربت کرده باشید، می توانید قرص های ضد بارداری اضطراری را بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کنید. این قرص ها حاوی دوزهای بالایی از هورمون های مخصوص هستند که باید ظرف ٧٢ ساعت از زمان مقاربت مصرف شوند. لازم است سه یا چهار هفته بعد به پزشک خود مراجعه و از بارداری یا عدم بارداری خود اطمینان حاصل کنید. اگر بارداری ادامه یابد، مصرف این قرص ها می تواند برای جنین مضر باشد. همچنین می توان با قرار دادن یک حلقه ظرف پنج روز بعد از مقاربت جنسی، از بارداری جلوگیری نمود.

    روش های ضد بارداری نامطمئن

    دوره های ایمن تر

    اصولاً با اجتناب از مقاربت طی دورانی که زن تخمک گذاری می کند، می توان از بارداری جلوگیری کرد. این روش بسیار نامطمئن است زیرا هم طول چرخه و هم زمان تخمک گذاری از زنی به زن دیگر بسیار متفاوت است.

    روش بیرون ریختن اسپرم

    اگر مقاربت جنسی قبل از آنکه انزال صورت گیرد قطع شود، ممکن است از بارداری جلوگیری شود. اما، این روش بسیار نامطمئن است. بعضی از اسپرم ها می توانند قبل از آنکه انزال صورت گیرد وارد مهبل شوند و اسپرم موجود روی پوست اطراف مهبل می تواند وارد مهبل شود. انتخاب روشهای پیشگیری از بارداری بستگی به عواملی مانند سلامتی فرد، تواتر فعالیت جنسی، تعداد شرکای جنسی و میل به فرزند دار شدن در آینده دارد. میزان اثربخشی بر اساس تخمین های آماری، نکته کلیدی دیگری است.

    روشـــهای ایجاد کننده مانــــع :

    کاندوم مردانه

     کاندوم مردانه غلافی است که روی آلت نعوظ یافته پیش از دخول قرار می گیرد. و به وسیله ایجاد مانع در برابر عبور اسپرم از حاملگی پیشگیری می کند.

     کاندوم فقط می تواند یکبار استفاده شود. به بعضی از انواع آن ماده شیمیایی برای از بین بردن اسپرم اضافه شده است. اضافه نمودن این ماده اسپرم کش، از نظر علمی نشان نداده است که می تواند اثر مضاعفی در جلوگیری از بارداری نسبت به کاندوم تنها داشته باشد. از آنجا که این وسیله به عنوان یک مانع مکانیکی عمل می کند از تماس مستقیم با اسپرم، ترشحات تناسلی، عفونی و چرک و زخمهای تناسلی جلوگیری می کند.

     بیشتر کاندومها از سمغ لاتکس و درصد کمی از آنها از روده گوسفند (که به نام پوست گوسفندی خطاب می شوند) ساخته شده اند. کاندومهای ساخته شده از پلاستیکی به نام پلی اورتان از سال 1994 در آمریکا به فروش می رسند.

     کاندومهای لاتکسی از موثرترین روشها برای کاهش خطر عفونت ناشی از ویروسهایی که باعث ایجاد ایدز، سایر بیماریهای وابسته به ایدز و دیگر بیماریهای منتقله از راه جنسی می شوند، هستند.برای افرادی که به لاتکس حساس هستند کاندومهای پلس اورتان جایگزین مناسبی هستند.

     بعضی کاندومها لغزنده شده هستند. این مواد لغزنده حفاظت علیه بارداری یا بیماریهای منتقله از راه جنسی را افزایش نمی دهند. مواد لغزنده بدون چربی مانند ژل آبکی یا ژل K-Y، می توانند در همراهی با کاندومهای لاتکسی یا پوست گوسفندی استفاده شوند. اما مواد لغزنده چرب مانند ژل پترولیوم (وازلین) لوسیونها یا روغن بچه یا روغن ماساژ نباید استفاده شوند چرا که باعث ضعیف شدن و پاره شدن کاندوم می گردند.

    کاندوم زنانه

    قیمت فایل فقط 7,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : انواع روشهای پیشگیری از بارداری،بهداشت مادر و کودک در تنظیم خانواده،روشهای پیشگیری از بارداریراههای پیشگیری از بارداری در تنظیم خانوادهبارداریازدواجتنظیم خانوادهراههای پیشگیری از بارداریآیو دیپیشگیری

نظرات() 

بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران

  • بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران
    بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران دسته: روان شناسی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 11 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران

    قیمت فایل فقط 2,100 تومان

    خرید

    بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران

    __ پیشگفتار :

    * تحقیقی كه در دست داریم در مورد بیماری افسردگی و عوامل ایجاد این بیماری و نحوه بروز آن و علائم و نشانه هایی كه از خود بروز می دهد و راههای پیش گیری این بیماری و درمان آن به طور كلی این تحقیق علل و عوامل افسردگی را بررسی كرده و آن را در میان قشرهای مختلف جامعه مخصوصاً جوانان در گروهای زنان و مردان می باشد.

    افسردگی از لحاظ تعریف پزشكی عبارت است از یك نوع آزردگی كه فعالیتها و قابلیتها حیاتی- جسمانی- عقلانی را پایین می برد. و به عبارت دقیق تر افسردگی عبارت است از كاهش یافتن نیرو و فعالیت جسمانی و روانی به سبب آزردگی .

    افسردگی پاسخ طبیعی آدمی به فشارهای زندگی است. عدم موفقیت در تحصیل یا كار و از دست دادن یكی از عزیزان و آگاهی از اینكه بیماری یا پیری توان ما را به تحلیل می برد از جمله موفقیتهایی است كه اغلب موجب بروز افسردگی می گردند.

    به طور كلی افسردگیمساله هر روز هر جامعه ای می تواند باشد و تقریباً همه از افسردگی و افسرده بودن حرف می زنند . همه ما می خواهیم خود را فردی با خلقیات متعادل و ثابت و ملایم و در همه حالات مسلط بر احوال خویش بنماییم. احساسات ما تابع یك الگوی ادواری است كه گهگاهی بالا یا پایین و تغییرات كوچك آن لحظه به لحظه و ساعت به ساعت و روز به روز در حال تغییر می باشد در واقع هدف این تحقیق این می باشد كه در رابطه با این ضمیمه اطلاعات و آگاهی هایی را دراختیار افراد علاقمند قرار دهد.

    فهرست مطالب :

    عنوان

    تشكر و قدردانی

    پیش گفتار

    فصل اول كلیات

    مقدمه

    موضوع تحقیق

    بیان مسئله

    اهمیت تحقیق

    ضرورت تحقیق

    فایده تحقیق

    هدف یا اهداف تحقیق

    سوالات تحقیق

    فرضیه های تحقیق

    پیش فرضهای تحقیق

    پیش بینی محدودیتهای تحقیق

    خلاصه فصل

    كتابنامه :

    1- مقدمه

    2- بیان مسئله

    3- اهمیت و ضرورت و فایده

    4- اهداف تحقیق

    5- سوال پژوهشی

    6- فرضیه پژوهش

    7- پیش فرضها

    8- متغیرها

    9- پیش بینی محدودیتها

    10- خلاصه فصل

    فصل اول كلیات:

    مقدمه :

    جوانی زیباترین دوره زندگی افراد است. جوانان از ناهمواریهای دوره كودكی و نوجوانی و مسائل مختلف آن گذشته و مبدل به انسانهایی خوش اندام- نیرومند با ظاهری كاملاً آراسته و نظم یافته خود را در می یابند. اندیشه درباره آینده و فكر و شغل و پیشه آنها و انتخاب راهی كه مسیر زندگی آنها را معین خواهد كرد جای زیادی در زندگی جوانان را اشغال می كند. آنها در حالی كه جدا درباره آینده خود می اندیشند به كمك بزرگتر ها شروع به اصلاح خود نیز می كنند. در دوره جوانی در رشد روحی و روانی دختران و پسران جوان تغییراتی حاصل می شود و اصولاً در این دوره جریان تفكر تغییر كرده و بیشتر حالت انتقاد به خود می گیرد. جوانان به اندازه كافی از اندوخته اطلاعاتی خویش استفاده می كنند خصوصاً‌از اطلاعات تعمیمی و تجزیه و تحلیل شده نهایت استفاده را می‌برند.

    قیمت فایل فقط 2,100 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران , بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها , بررسی تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران , تاثیر افسردگی در جوانان و مقایسه آنها در دختران و پسران , بررسی تاثیر افسردگی در جوانان

نظرات() 

پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان

  • پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان
    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان دسته: روان شناسی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 3465 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 31

    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان شامل 31 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید

    قیمت فایل فقط 7,900 تومان

    خرید

    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان

    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان شامل 31 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان

    مقدمه

    یکی از شاخصهای برتری یک سازمان به سازمان دیگر ، نیروی انسانی آن می باشد، نیروی انسانی وفادار، سازگار با اهداف و ارزشهای سازمانی و متمایل به حفظ عضویت سازمانی که حاضر باشد فراتر از وظایف مقرره در شرح شغل فعالیت نماید، عامل مهمی در اثر بخشی سازمانی محسوب می شود. كارمندان متعهد تمایل كمتری برای ترك سازمان نسبت به سایرین دارند. چون ترك شغل می تواند برای سازمانها گران باشد، تعهد عموماً به عنوان خصوصیت مطلوبی كه باید بین كاركنان پرورش یابد، پنداشته می‌شود.معمولا كارمندان دارای تعهد سازمانی بالا نسبت به كسانی كه تعهد كمتری دارند، عملكرد بهتری دارند. هر سازمان نیاز به اعضایی دارد كه وابستگی اش با سازمان بیشتر از قرارداد مبادله ای رسمی باشد. به عبارت دیگر، سازمان ها به افرادی نیاز دارند كه به نفع سازمان فراتر از وظایف مقرر عمل كنند و این امر به ویژه در مشاغل حساس از اهمیت به سزایی برخوردار است.متخصصین براین عقیده اند که بزرگترین چالش برای مدیران پرسنلی یكپارچه نمودن نیازهای سازمان با نیازهای فردی اعضای آن می باشد.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    تعریف تعهد سازمانی
    مزیت های تعلق و وفاداری سازمانی
    علل بی انگیزگی کارکنان
    راههایی که باعث میشود کارکنان دلبسته داشته باشیم کدامند 
    پایان

     عنوان : راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 3.38 مگابایت 

    تعداد صفحات : 31

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان

    قیمت فایل فقط 7,900 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , دانلود پاورپوینت راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , دانلود راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , تحقیق راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , دانلود تحقیق راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , پروژه راهکارهای افزایش تعهد کاری کارکنان , دانلود پروژه راهکارهای افزایش تعهد کار

نظرات() 

پاورپوینت حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11)

  • پاورپوینت حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11)
    پاورپوینت حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11) دسته: حسابداری
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 2624 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 46

    دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11 ) شامل شناخت یک قلم دارایی ثابت مشهود، اندازه گیری دارایی ثابت مشهود، بهای‌ تمام‌ شده‌، اجزای بهای تمام شده، نمونه‌هایی‌ از مخارج‌ مرتبط‌ مستقیم یا غیرمستقیم، توقف شناسایی مخارج در مبلغ دفتری دارایی ثابت مشهود، شمول یا عدم شمول مخارج در ارزش دفتری دارا

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    عنوان: پاورپوینت حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11)

    دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درسهای مسائل جاری در حسابداری و حسابرسی)

    فرمت: پاورپوینت

    تعداد اسلاید: 46 اسلاید

    این فایل در زمینه "حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11 )"می باشد که در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای  بررسی مسائل جاری حسابداری و حسابرسی رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

    مقدمه

    تعاریف اصطلاحات   

    شناخت یک قلم دارایی ثابت مشهود

    اندازه گیری دارایی ثابت مشهود

    بهای‌ تمام‌ شده‌

    اجزای بهای تمام شده

    نمونه‌هایی‌ از مخارج‌ مرتبط‌ مستقیم یا غیرمستقیم

    نمونه هایی ازمخارجی که در بهای تمام شده داراییهای ثابت مشهود منظور نمی‌شود

    توقف شناسایی مخارج در مبلغ دفتری دارایی ثابت مشهود

    شمول یا عدم شمول مخارج در ارزش دفتری دارایی ثابت مشهود

    اندازه‌گیری پس از شناخت دارایی

    روش تجدید ارزیابی

    یك‌ طبقه‌ دارایی‌ ثابت‌ مشهود

    مشخصات ارزیاب

    تعیین مبلغ تجدید ارزیابی

    مازاد تجدید ارزیابی

    تغییر در ارزش

    ملاحظاتی در مورد تعیین ارزش منصفانه

    استهلاك

    نحوه گزارش مبلغ استهلاک

    دوره استهلاک

    عوامل‌ موثر در تعیین‌ عمر مفید دارایی‌

    روش استهلاک

    روشهای استهلاک

    كاهش‌ ارزش‌ دائمی‌

    کاهش دائمی در ارزش دارایی

    ملاحظات‌ مربوط‌ به‌ تعیین‌ مبلغ‌ بازیافتنی‌

    بركناری‌ دائمی‌ و واگذاری‌

    افشا

    معاوضه داراییها

    بازرسیهای عمده

    تاریخ‌ اجرا

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مسائل جاری حسابداری , حسابداری داراییهای ثابت مشهود (استاندارد حسابداری شماره 11 ) , شناخت یک قلم دارایی ثابت مشهود , اندازه گیری دارایی ثابت مشهود , بهای‌ تمام‌ شده‌ , اجزای بهای تمام شده , نمونه‌هایی‌ از مخارج‌ مرتبط‌ مستقیم یا غیرمستقیم , توقف شناسایی مخارج در مبلغ دفتری دارایی ثابت مشهود , شمول یا عدم شمول مخارج

نظرات() 

آزمون هوش هیجانی «بار– اُن»

  • آزمون هوش هیجانی «بار– اُن»
    آزمون هوش هیجانی «بار– اُن»
    دسته: علوم انسانی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 19 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 6

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    آزمون  هوش هیجانی  «بار– اُن»

    اولین مقیاس هوش هیجانی بار- آن در سال 1980 با طرح این سوال که چرا بعضی مردم نسبت به بعضی دیگر در زندگی موفق ترند آغاز گردید. در این سال مولف مفهوم تعریف و اندازه ای از هوش غیر شناختی (بار- آن، 1988، 1992،a 1996، c19996،a1997، b 1997) ارائه فرد و پس از 17 سال تحقیق اولین مقیاس هوش هیجانی ساخته شد. مقیاس هوش هیجانی او دارای پنج مقیاس یا جنبه (مهارت های درون فردی، مقابله با فشار، سازگاری و خلق کار) و پانزده خرده مقیاس است.
    پاسخ های آزمون نیز در روی یک مقیاس 5 درجه ای در ردیف لیکرت (کاملا موافقم، موافقم، تا حدودی، مخالفم و کاملا مخالفم) تنظیم شده است.

    عنوان پرسشنامه: هوش هیجانی بار- آن
    تعداد گویه ها: 90
    زیر مقیاس ها:

    حق خود عزت نفس , خود ابزاری ,خود آگاهی هیجانی, خودشکوفایی, استقلال, همدلی, مسئولیت پذیری اجتماعی, روابط بین فرد, واقع گرایی, انعطاف پذیری , حل مساله , تحمل فشار روانی , کنترل تکانش , خوش بینی , شادمانی
    مقیاس مهارت های درون فردی شامل خود و مقیاس های آگاهی هیجانی خودابرازی احترام به خود خودشکوفایی و استقلال است. مقیاس مهارت های بین فردی شامل خود مقیاس های همدلی، مسئولیت پذیری اجتماعی و روابط بین فردی است. مقیاس مقابله با فشار(کنترل استرس) شامل خرده مقیاسهای تحمل استرس و کنترل تکانه است. مقیاس سازگاری شامل خرده مقیاس های انعطاف پذیری، حل مسئله و واقعیت سنجی است و مقیاس خلق کلی شامل خرده مقیاس های شادی و خوش بینی است
    نمره گذاری: دارد
    روایی و پایایی: دارد
    تعداد صفحات: 6
    فرمت فایل: word

    قیمت فایل: 4,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI

  • پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI
    پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI
    دسته: علوم انسانی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 23 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    قیمت فایل: 5,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

    توصیف پرسشنامه STAI

    پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان  STAI شامل مقیاس های جداگانه خود سنجی، برای اندازه گیری اضطراب آشکار و پنهان می باشد. مقیاسِ اضطرابِ آشکار ( فرم y-1 از STAI) شامل بیست جمله است که احساسات فرد را در «این لحظه و در زمانِ پاسخگویی» ارزشیابی می کند. مقیاس اضطرابِ پنهان فرم y-2   از STAI هم شامل بیست جمله است که احساسات عمومی و معمولیِ افراد را می سنجد. نمونه مقیاس ها در انتهای مبحث آورده شده است ( 1*، ص 112).

    اجرا و نمره گذاری

    اجراء : پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر كه برای استفاده های خود اجرایی طراحی شده است، می تواند به دو صورت فردی و یا گروهی مورد استفاده قرار بگیرد. این پرسشنامه دارای محدودیت های زمانی نیست. دانشجویان كالج جهت تكمیل هر كدام از دو مقیاس به زمانی در حدود شش دقیقه نیاز دارند. افرادی كه دارای تحصیلات پائینتری هستند و یا دارای پریشانیِ عاطفی می باشند، ممكن است برای تكمیل هر مقیاس، به ده دقیقه زمان نیاز دارند. دستورالعمل كامل كردن مقیاس های اضطراب آشكار و پنهان ، بر روی فرم های آزمون چاپ شده اند. معیار اعتبار پرسشنامه، این است كه آزمودنی ها به صورت واضحی دستورالعمل مقیاس های" حالت" و " صفت" را متوجه شوند. بدین معنا كه در پاسخگویی به مقیاس اضطراب آشكار، باید آنها احساسات خودشان را در لحظه كنونی " زمان تكمیل فرم" و در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، باید احساسات معمولی و غالبِ اوقاتشان را بیان نمایند. و جهت صداقت در پاسخگویی افراد به آزمون، باید به آزمودنی گفته شود كه پاسخ های آنها به عنوان راز حفظ خواهد شدو بخصوص گفته شود كه نتایج به آنها منعكس می گردد آنگاه پاسخ های آنها، به طور عینی و واقعی خواهد بود

    ارزشیابی اضطراب آشكار می تواند برای هر موقعیتِ با فاصله زمانی كه مد نظر پژوهشگر و یا متخصص بالینی باشد، بكار گرفته شود و در این نوع پژوهش ها بهتر است به شركت كنندگان آموزش داده شود كه احساس خود رادر قسمت شروع پژوهش و یا بخش پایانی آن بیان نمایند.

    اغلب مردم، مشكلی در پاسخگویی به عباراتِ  اضطراب آشكار در یك موقعیت ویژه یا لحظه ای خاص از زمان ندارند (1 ، ص 118- 115).

    در پاسخگویی آزمودنیها به مقیاس اضطراب آشکار، تعدادی گزینه برای هر عبارت ارائه شده است که آزمودنیها باید گزینه ای را که به بهترین وجه، شدت احساس او را بیان می کند را انتخاب نماید. این گزینه ها عبارتند از:

    1- خیلی کم              2- كم                      3- زیاد                 4- خیلی زیاد

    در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، آزمودنی ها باید گزینه ای را که نشان دهنده احساس معمولی و غالب اوقات آنها است را در مقیاسی چهار گزینه ای به شرح زیر انتخاب نمایند:

    1- تقریباً هرگز           2- گاهی اوقات             3- بیشتر اوقات             4- تقریباً همیشه

    به هر كدام از عباراتِ آزمون STAI ، بر اساس پاسخ ارائه شده، وزنی بین 1 تا 4 تخصیص می یابد. نمره 4، نشان دهنده حضور بالایی از اضطراب است، كه ده عبارت مقیاس اضطراب آشكار و یازده عبارت مقیاس اضطراب پنهان ، بر این اساس نمره گذاری می شوند.  برای نمره گذاری سایر عبارات، رتبه بالا برای هر عبارت، نشان دهنده عدم اضطراب است که ده عبارت اضطراب آشکار و نه عبارت  مقیاس اضطراب پنهان را شامل می شود.

    وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که حضور اضطراب را نشان می دهند، همانند مواردی است كه بر روی فرم آزمون سیاه شده است. وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که عدم اضطراب را نشان می دهند، به صورت معکوس است. به عبارت دیگر متناسب با عبارات، نمرات پاسخها به جای 4- 3- 2- 1 به حالت 1- 2- 3- 4 وزن داده می شوند. عباراتی که نشان دهنده عدم وجود اضطراب هستند و در هنگام نمره گذاری به صورت معکوس وزن داده می شوند عبارتند از:

    ???????????????????????????????? : مقیاس اضطراب آشکار

    ????????????????????????????????: مقیاس اضطراب پنهان

    ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

    تعداد گویه ها:                   40

    تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

    روایی و پایایی:                 دارد

    نحوه نمره گذاری:             دارد

    منبع:                               دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


    قیمت فایل: 5,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 

دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت دانش

نظرات() 

پروژه و تحقیق-انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی-

  • پروژه و تحقیق-انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی-
    پروژه و تحقیق-انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی- دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 231 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 50

    این فایل در مورد انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی در 50 صفحه و در قالب ورد می باشد

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی
    رفتار درمانی اضطراب

    شیوه درمانی رفتاری- شناختی به طور گسترده ای در درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شود تحقیقات نشان داده است که این نوع درمان برای اختلالات مربوط به وحشت و ترس، اختلال اضطراب اجتماعی، و اختلال اضطراب منتشر، در میان بسیاری از شرایط دیگر موثر است. همانطور که از نامش پیداست این نوع درمان از دو جز تشکیل شده است:

    • درمان شناختی : چگونگی تاثیر افکار منفی یا شناخت عوامل ایجاد اضطراب را بررسی می کند.
    • درمان رفتاری: به بررسی رفتار و عکس العمل شما در محیط هایی که باعث اضطراب می شود، می پردازد.

    تاریخچه رفتار درمانی

    اگر بخواهیم تاریخچه رفتار درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر رفتار و اصلاح آن می‌گذارد، بررسی کنیم، می‌توان گفت که این شیوه درمان به قدمت پیدایش تمدن است و اولین تلاشهایی که انسانها برای هدایت افراد همنوع خود و بهبود رفتار آنان انجام داده‌اند، نقطه آغازین رفتار درمانی است. اما به لحاظ علمی می‌توان گفت که رفتار درمانی به دنبال مکتب روانشناسی رفتارگرا بوجود آمده است و در واقع اصول و قوانین این مکتب روان شناسی کاربرد درمانی دارد.

    رفتار درمانگران می‌گویند گرچه بینش یا خودشناسی هدف ارزشمندی است اما منجر به تغییر رفتار نمی‌شود. ما خود اغلب می‌دانیم که به چه علت در موقعیت معینی رفتارهای خاصی نشان می‌دهیم، اما به‌رغم این آگاهی نمی‌توانیم رفتارمان را تغییر دهیم.

    کسی‌‌که هنگام سخن گفتن در برابر همدرسان خود احساس کمروئی زیادی می‌کند ممکن است بتواند خاستگاه آن را رویدادهای پیشین زندگانی خود بیابد (برای نمونه: توجه شود که هر بار اظهارنظری می‌کرده پدرش به وی ایراد می‌گرفته؛ یا مادرش غلط‌های دستوری گفته‌های او را تصحیح می‌کرده؛ یا در دوره دبیرستان به‌علت ترس از رقابت با برادر بزرگترش که سردسته گروه بحث و گفتگو بوده، کمتر در میان دیگران سخن گفته است)، اما شناختن علل این ترس احتمالاً به وی کمکی نمی‌کند تا بتواند در گفتگوهای کلاس شرکت کند.

    بر این اساس در تاریخچه رفتار درمانی دو دیدگاه عمده شرطی کردن فعال و شرطی کلاسیک پایه و اساس رفتار درمانی است. دیدگاه کلاسیک بیشتر بر یادگیریهای عاطفی تاکید دارد و کاربرد آن در روان درمانی اصطلاحا رفتار درمانی نامیده می‌شود.

    افرادی چون ولپه ، گلدشتاین ، لازاروس و سالتر از جمله کسانی هستند که در رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار بیشتر از اصول شرطی کردن کلاسیک استفاده کرده‌اند. از سوی دیگر کاربرد شرطی کردن فعال در روان درمانی را تغییر رفتار می‌نامند که افرادی نظیر بندورا ، لیندزلی و رابرت میگر از جمله کسانی هستند که از اصول شرطی کردن فعال برای تغییر رفتار استفاده کرده‌اند.

    علاوه بر این دو دیدگاه نظریه یادگیری اجتماعی و یا یادگیریهای مبتنی بر مشاهده، بخش مهم دیگری را در سابقه رفتار درمانی اشغال می‌کند. در این دیدگاه تقلید یا الگوسازی بخش عمده‌ای از رشد و تکوین شخصیت است و تعدادی از تکنیکهای رفتار درمانی بر اصول این نوع یادگیری استوارند. از سوی دیگر چون رفتار درمانی کاربرد نظریات روان شناسی یادگیری است، در درمان علاوه بر سه رشته فکری فوق از دیگر نظریات متعدد یادگیری نظیر تئوری هال ، تولمن و ... نیز در درمان تاثیر پذیرفته است.

    مفاهیم بنیادی نظریه رفتار درمانی

    شخصیت

    رفتار درمانی توجه چندانی به ارائه نظریه‌ای در زمینه شخصیت نداشته‌ است. آنان در درجه اول این فرض را پذیرفته‌اند که اکثر رفتارهای انسان آموخته شده است و بنابراین می‌توان با استفاده از اصول یادگیری ، رفتارها را تعدیل کرد یا کلا تغییر داد.

    ماهیت انسان

    در نظر رفتارگرایان و رفتار درمانگران، انسان ذاتا نه خوب است و نه بد، بلکه یک ارگانیزم تجزیه گراست که استعداد بالقوه‌ای برای همه نوع رفتار دارد.

    مفهوم اضطراب و بیماری روانی

    رفتار درمانی، اضطراب را واکنشی می‌داند که بر اساس قوانین یادگیری قابل توجیه است. در دیدگاه آنها بسیاری از حالات غیر عادی روانی، پاسخهای شرطی هستند که به نحوی تقویت می‌شوند و ادامه می‌یابند.

    هدف و انتظار از رفتار درمانی

    رفتار درمانی کاربرد اصول تجربی یادگیری برای تغییر رفتار ناسازگار و نامطلوب است. از این رو رفتار درمانگران دقیقا با این مساله مواجهند که مراجع چگونه فرا گرفته است، یا فرا می‌گیرد؟ چه عواملی یادگیری او را تقویت می‌کنند و تداوم می‌بخشند؟ و چگونه می‌توان فرایند یادگیری او را تغییر داد، تا چیزهای بهتری را جایگزین رفتارهای نامطلوب خویش کند؟ هدف اصلی رفتار درمانی آن است که ارتباطهای نامطلوب میان محرک و پاسخ به نحو مطلوبی تغییر یابند. انتظار از رفتار درمانی، در واقع تغییر رفتار نامطلوب است.

    مراحل رفتار درمانی

    در شیوه‌های رفتار درمانی مراحل مشخصی طی می‌شود:

    1. شناسایی رفتاری که باید دگرگون شود.
    2. بررسی و شناسایی شرایطی که رفتار را موجب شده‌اند.
    3. شناخت عواملی که به نوعی موجبات ابقا و ادامه رفتار را فراهم می‌آورند.
    4. تهیه و ارائه برنامه‌هایی به منظور دگرگون سازی و نیز یادگیری رفتارهای جدید.

    رفتار درمانی کاربرد اصول تجربی یادگیری برای تغییر رفتار ناسازگار و نامطلوب است

    تکنیکهای رفتار درمانی

    تکنیکهایی که روان درمانگر در فرایند رفتار درمانی از آنها استفاده می‌کند، عمدتا بر اصول و قوانین نظریات شرطی فعال و کلاسیک و یادگیریهای اجتماعی مبتنی هستند و در مواردی ممکن است از اصول نظریات یادگیری دیگر نیز استفاده شود. اهم تکنیکهای رفتار درمانی به قرار زیر است:

    شرطی‌کردن conditioning

    رفتاردرمان‌گر عملا از هر دو شیوه شرطی‌سازی فعال و کلاسیک استفاده شایانی می‌کند. شرطی‌سازی کلاسیک یا واکنشی که متضمن جانشین کردن یک محرک به جای محرک دیگر و ایجاد ارتباط و وابستگی زیاد بین آن‌هاست، می‌تواند در تبیین پاره‌ای از رفتارها و نیز حذف و یا ایجاد آن‌ها به مشاور کمک کند. در شرطی‌سازی فعال یا کنش‌گر که مبتنی بر "قانون اثر" ثرندایک است، رفتارها به وسیله پیامدهایشان ایجاد و کنترل می‌شوند. شرطی‌کردن فعال در رفتار درمانی به صورت تقویت مثبت و منفی و تنبیه مثبت و منفی اعمال می‌شود. راهکار "اقتصاد ژتونی" که بر اساس تقویت مثبت است، روش موثری برای تغییر رفتار در کودکان و عقب‌مانده‌های ذهنی است.

    خاموش کردن و یا حذف رفتار extinction

    خاموش کردن یا حذف رفتار یکی دیگر از تکنیکهای رفتار درمانی ست که عبارت است از، تضعیف تدریجی یا حذف یک پاسخ که از راه عدم تقویت آن صورت می‌گیرد. هرگاه رفتار هدف روی دهد، می‌توان صرفا با حذف کردن رویدادهایی که بسیار خوشایند هستند، آن رفتار را از بین برد. رایج‌ترین کاربرد خاموشی در رفتار درمانی زمانی است که درمان‌گر حدس می‌زند رفتار هدف به خاطر به دست آوردن تقویت‌های مثبت انجام می‌شود. بعد درمان‌گر وابستگی‌ها را طوری ترتیب می‌دهد که این رفتار دیگر تقویت را تولید نکند. اگر فراوانی این رفتار کاهش یابد، خاموشی موفقیت‌آمیز بوده است.

    حساسیت‌زدایی منظم systematic desensitization

    این روش از رفتار درمانی که توسط ژوزف ولپی، روان‌پزشک اهل آفریقای جنوبی ابداع شد، معمولا با تکنیک تنش‌زدایی یا آرامش عضلانی و روانی همراه می‌شود. اصل درمانی در این روش جانشین کردن پاسخی (مثلا جایگزین کردن حالت آرامش) است که با اضطراب ناسازگار است. ابتدا مراجع یاد می‌گیرد که عمیقا آرام شود. گام بعدی ساختن سلسله مراتبی از موقعیت‌های ایجاد کننده اضطراب است. این موقعیت‌ها به ترتیب از موقعیتی شروع می‌شود که حداقل اضطراب را ایجاد کرده است تا موقعیتی که بیشترین هراس را به وجود آورده است. سعی بر این است که بیمار را در شرایط خاصی با میزانی از تحریک اضطراب‌آور یا ترسناک روبه‌رو سازیم و حساسیت وی را نسبت به آن محرک کمتر کنیم و به تدریج میزان اضطراب‌انگیزی را بالا ببریم تا جایی که بیمار بتواند در برابر اضطراب‌انگیزترین محرک‌ها پاسخ غیراضطرابی از خود نشان دهد. این تکنیک از رفتار درمانی اغلب به صورت تجسمی عمل می‌شود.

    جرات‌آموزی assertiveness training

    در این تکنیک رفتار درمانی سعی می‌شود با تنظیم برنامه‌ای عملی و سنجیده، قدرت اثربخشی و نظارت فرد را بر محیط خود افزایش دهیم و از این راه، دامنه خاستگاه‌های لازم برای تقویت رفتار مطلوب را گسترده‌تر سازیم. جرات‌آموزی معمولا با تعیین تکالیف خانگی و آموزش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی توام می‌شود و طی این فرایند به بیمار آموزش داده می‌شود تا در موقعیت‌های مختلف، عمل جسارت‌آمیز از خود نشان دهد. جرات‌آموزی به منظور مقابله موثر با موقعیت‌ها و از بین بردن اضطراب در موارد رویارویی با مشکلات به کار می‌رود. آن‌چه در این روش رفتار درمانی از اهمیت استثنایی برخوردار است، پیگیری و ارزیابی عینی پیشرفت‌هاست.

    آموزش حل مساله problem solving training

    منظور از حل مساله، یک فرایند رفتاری است که در آن هدف‌های زیر دنبال می‌گردد:

    1- شناسایی پاسخ‌های ممکن در برابر موقعیت مشکل

    2- بالابردن احتمال انتخاب پاسخ موثر از میان مجموعه پاسخ‌ها.

    منظور از آموزش در رفتار درمانی، نوعی خودآموزی است.یعنی درمان‌جو فرامی‌گیرد که چگونه مسایل خود را حل نماید و چگونه موثرترین شیوه پاسخ‌گویی را اتخاذ کند.

    آموزش مهارت‌های مقابله teaching of coping skills

    در این تکنیک از رفتار درمانی شیوه‌های رویارویی با مشکلات به طرق مختلف و در شرایط گوناگون به درمان‌جو آموزش داده می‌شود. آن‌چه در این تکنیک کلیدی است، کمک به فرد به منظور انتخاب و ابراز شیوه برخورد موثر در مواجهه با موقعیت‌هاست.

    الگوسازی modeling

    در این روش از رفتار درمانی که بر اساس اصول یادگیری مشاهده‌ای است، فرد با مشاهده افرادی که رفتار سازگارانه نشان می‌دهند، آن رفتار را یاد می‌گیرد و نیز افرادی که پاسخ‌های ناسازگارانه دارند، راهکارهای بهتری برای مدارا یاد می‌گیرند. مشاهده رفتار یک الگو (چه زنده و چه تصویری) در کم کردن ترس‌ها و یاد دادن مهارت‌های جدید، تاثیر اثبات شده‌ای دارد.

    خودتنظیمی self-regulation

    خود تنظیمی از تکنیکهای دیگر رفتار درمانی ست. از آن‌جایی که مراجع و درمان‌گر به ندرت بیش از هفته‌ای یکبار همدیگر را ملاقات می‌کنند، مراجع باید کنترل یا تنظیم رفتار خود را یاد بگیرد تا در غیر ساعت درمان نیز پیشرفت داشته باشد. خودتنظیمی دربرگیرنده پایش یا مشاهده رفتار خود شخص و استفاده از فنون گوناگونی مثل خودتقویتی، خودتنبیهی، کنترل شرایط محرک‌ها و دادن پاسخ‌های ناهمساز برای تغییر رفتار ناسازگارانه است.

    رفتار درمانی شناختی (به انگلیسیCognitive Behavioral Therapy) که به اختصار CBT نیز یاد می‌شود، یک رویکرد روان‌درمانی

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : رفتار درمانی , تغییر و اصلاح رفتارنظریه , رفتار درمانی , مراحل رفتار درمانی , تکنیکهای رفتار , درمانی , انواع رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار در روانشناسی , رفتار درمانی , شناخت رفتار درمانی , دیالکتیکیرو

نظرات() 

تحقیق آماده با عنوان ماهیت حقوقی پذیره نویسی در حقوق ایران و انگلیس

نظرات() 

استان شناسی و موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان

نظرات() 

ترجمه مقاله ماکروسافت پروژه چیست

نظرات() 

یکشنبه 13 فروردین 1396

معرفی و دانلود فایل کامل تایر

نویسنده: صد سو   

تایر

  • تایر
    تایر دسته: نفت و گاز
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 24 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 18

    تایر برنامه ریزی تولید یكی از مهمترین شاخه های كاربردی می باشد كه از تلفیق تكنیك های گوناگون مهندسی صنایع با روش های هیوریستیك و بهینه سازی ریاضی به وجود آمده است بنا به تعریف ، برنامه ریزی تولید به معنای فرآیند تصمیم گیری در خصوص منابعی است كه سازمان برای عملیات تولید آینده اش به آنها نیاز دارد و نیز تخصیص این منابع جهت تولید محصول موردنظر

    قیمت فایل فقط 100 تومان

    خرید

    تایر

    مقدمه

    برنامه ریزی تولید یكی از مهمترین شاخه های كاربردی می باشد كه از تلفیق تكنیك های گوناگون مهندسی صنایع با روش های هیوریستیك و بهینه سازی ریاضی به وجود آمده است .

    بنا به تعریف ، برنامه ریزی تولید  به معنای فرآیند تصمیم گیری در خصوص منابعی است كه سازمان برای عملیات تولید آینده اش به آنها نیاز دارد و نیز تخصیص این منابع جهت تولید محصول موردنظر در تعداد مورد نیاز و با كمترین هزینه .

    در حقیقت می توان برنامه ریزی تولید را ایجاد محدوده و مرز جهت عملیات تولیدی آینده سازمان تعبیر نمود .

    با توجه به تعریف فوق دو هدف اساسی را برای برنامه ریزی تولید می توان در نظر گرفت :

    الف ) تعیین برنامه های تولید بر اساس هزینه ها و سیاست های مدیریت در خصوص مسائل مالی ، خدمت به مشتری و پایایی نیروی كار . با این برنامه ها می توان تصمیم گرفت كه در كجا نیازمند اضافه ظرفیت می باشیم .

    ب ) كمك به مدیریت جهت نشان دادن تأثیرات سیاست های مختلف روی هزینه ها و میزان موجودی و تولید .

    سه عامل مهمی كه روی طراحی و مدیریت یك سیستم برنامه ریزی تولید مؤثر می باشند  عبارتند از :

    الف ) استراتژی موقعیت محصول

    ب ) استراتژی موقعیت فرآیند

    ج ) انتخاب نوع تكنولوژی

    1-1- استراتژی موقعیت محصول

    استراتژی موقعیت محصول بسته به نوع موجودی نهایی كه سازمان مایل به نگهداری آن است ،‌ متفاوت خواهد بود . این استراتژی می تواند یك یا تركیبی از سه مورد ذیل باشد :

    الف ) موجودی نهایی همان محصول نهایی است كه به مشتری ارائه می گردد . ( Make to stock )

    ب ) موجودی نهایی قطعات و زیر مجموعه های محصول اصلی می باشد . ( Assemble to order )

     ج ) موجودی نهایی در حد مواد خام اولیه می باشد . ( در صورت وجود ) ( Make to order )

    1-1-1- Make to stock

    در این استراتژی تأكید روی تحویل سریع محصول استاندارد با كیفیت مطلوب به مشتری می باشد . در این حالت ، مشتری به هیچ وجه تأخیری در تحویل را تحمل نخواهد نمود . به همین سبب می باید حجم مناسبی از محصول نهایی به صورت آماده در انبارها موجود باشد تا به محض درخواست مشتری به وی تحویل گردد .

    از خصوصیات این استراتژی تحویل سریع محصول و نیز تنوع كم در محصولات است .

    1-1-2- Assemble to order

    در مواقعی كه تنوع محصولات نهایی بسیار زیاد باشد و این محصولات همگی از قطعات و زیرمجموعه های با تعداد متوسط تشكیل شده باشند كه فقط در مرحله مونتاژ بدلیل ایجاد تركیبات مختلف از آنها در  ساخت محصولات نهایی تنوع محصولات نهایی زیاد شود ، از استراتژی Assemble to order استفاده می گردد . در این استراتژی موجودی نهایی قطعات و زیرمجموعه ها هستند كه بنا به سفارش مشتری تركیبات مختلفی از آنها مونتاژ می گردند و به مشتری تحویل می شوند . با این تمحید حجم انبار به شدت می تواند كاهش یابد . 

    قیمت فایل فقط 100 تومان

    خرید

    برچسب ها : تایر , Tire

نظرات() 

پاورپوینت حسابداری موجودی كالا

  • پاورپوینت حسابداری موجودی كالا
    پاورپوینت حسابداری موجودی كالا دسته: جزوه
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 45 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 67

    پاورپوینت حسابداری موجودی كالا

    قیمت فایل فقط 6,700 تومان

    خرید

    l 1-برای فروش در روال عادی عملیات واحد تجاری نگهداری می گردد.                                      l2-برای ساخت محصول یا ارائه خدمات در فرایند تولید قرار میگیرد.                                               l3-برای ساخت محصول یا ارائه خدمات در فرایند تولید خریداری و نگهداری می گردد.                          l4-ماهیت مصرفی دارد و به طور غیر مستقیم در تولید دخالت دارد.                                                 

    -مالکیت موجودی مواد وکالا

    کدام اقلام باید در زمره موجودی مواد وکالا قرار بگیرد.

    -بهای تمام شده موجودی مواد وکالا

    تعیین بهای که باید به موجودی مواد وکالا تخصیص می یابد.

    -فرضهای جریان بهای تمام شده

    -ارزیابی

    تعیین زمان و چگونگی گزارش موجودی به خالص ارزش فروش

    بهای تمام شده  موجودیها تابع دو متغیر است:         

    - تعداد واحدهایی که در زمره موجودی کالا جای می گیرد.

    - بهای تمام شده تخصیص یافته به این موجودی ها. 

    تعیین مالکیت موجودیها

    واحدهایی در زمره موجودی کالا قرار می گیرد:         

    - واحد تجاری مالک قانونی آنها باشد.                      

    برای احراز مالکیت باید قرارداد حمل ونقل مورد  بررسی      

    قرار بگیرد.                                                   

    قیمت فایل فقط 6,700 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت حسابداری موجودی كالا , دانلود پاورپوینت حسابداری موجودی كالا

نظرات() 

پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی

نظرات() 
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :