تبلیغات
مرجع فایل پارسی - معرفی و دانلود فایل کامل پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی

مرجع فایل پارسی

پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی

  • پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی
    پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 34 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    پروژه کارآفرینی راه اندازی كتابفروشی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش

    مقدمه :‌

    طرحی كه برای ارائه تهیه شده در رابطه با یك مغازه لوازم التحریر می‌باشد كه مالكیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود 38 متر دایر می‌باشد مكان این مغازه واقع در رجائی شهر كرج می باشدكه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با كسب درآمد برخوردار است

    خدماتی كه این مغازه ارائه می‌كند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیك فانتزی فروش انواع كتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،كمك درسی، كنكوری وهمچنین فروش انواع بازی فكری وسرگرمی ووسایل كمك آموزشی ساعات كاری این مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 می‌باشد.

    مشتریان 1-1coustoner

    مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در كل كارپردازان شركت ها بانك ها موسسات علاقمندان كتاب و همچنین كودكان ودر كل هر فردی روزی كاروش به این صنف واین شغل می خورد.

    در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یك رقیب قدیمی در نزدیكی مغازه حركت كند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تكمیل كردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا كرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است كه كار را به جایی برسانیم كد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وكوشش فراوان در تهیه وتكمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

    1-2Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد كه دراین امر یك نفر بصورت تمام وقت كمك می‌كند و برای افرایش انگیزه در او یك حقوق ثابت بعلاوه یك درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام كه موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه كار من از سال 76 مشغول به این كار هستم وتقریبا یك سابقه كاری خوب دارم در رابطه با شاخص های كلید ی مالی طرح باید ذكر چند عامل را یادآور  شوم كه یك به یك به آن می پردازیم

    key to succesعوامل كلیدی موفقیت1-3

    1-جوری جنس:

    چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود كه مشتری بطور كامل لوازم خود را تهیه كند وبه چند مغازه مراجعه نكند این باعث می‌شود كه مشتری بطور ثابت از یك جا خرید كند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است كه اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه كنیم متوجه خواهیم شدكه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ك این البته بجز عناوین كتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یك برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شركت های صاحب محصول كرد كه ما با گرفتن نمایندگی از 5 شركت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود كرده ایم

    2-مذاكره با شركتها –مدارس وكارخانجات بانك ها دفاتر مهندسی مطب های پزشكی ومجتمع های تجاری مبنی  بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت كمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود كمتر كه بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

    3-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراكت، هدایای تبلیغاتی  واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

    4-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار كه همیشه حق با مشتری است.

    5-قیمت مناسب

    داشتن تابلو –قفسه های شیك ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وكلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

    این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

    سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

    000/000/125=000/000/25+000/000/100=

    اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را 15 درصد فرض كنیم به رقم 000/750/18 تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگیریم به عدد 000/800/22 می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانكی كشور می رسیم با این تفاوت كه در بانك هر ساله از ارزش پول كاسته می‌شود ولی نرخ مغازه كه همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

    2-0 :خلاصه ای از شركت:

    در قستمهای قبل اشاره شد كه این مغازه از سال 1376 شروع به كار كرده است. در زمینه لوازم التحریر ،‌كتاب، بازی فكری و سرگرمی ونوار فعالیت می‌كند و اصلی ترین تجربه شركت تهیه ملزومات سرپرستی بانك كشاورزی كرج، كارخانه اتمسفر واقع در اتوبان كرج تهران، چاپ سر رسید اختصاصی تیراژ 2000 عدد كانون مهندسین كرج وهمكاری با هنرستانهای گرافیك مهد كودك ها وغیره

    2-1مالكیت شركت:company owener ship

    مالكیت مغازه بصورت نصف به نصف دراختیار من ودایی ام می‌باشد كه مسئولیت مغازه خرید جنس دادن چك، تهیه جنس، واداره مغازه با من می‌باشد كه به این ترتیب در سود دو به یك هستیم

    2-2 شروع فعالیت: start up summary

    در تابستان سال 76 با خرید مغازه كه مقداری از آن بصورت اقساط بود و سرمایه اندك شروع به كار كردیم و با توجه به اینكه در بیست متری ما یك رقیب با سابه 17 ساله وجود داشته روند حركتی كندی داشتیم تا اینكه در سال 80 با توجه به شناخت توسط مشتری ها وتكمیل جنس، قیمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترك محل كاملا شناخته شده در حال كار وافزایش سرمایه هستیم. هزینه كلی طرح برای راه اندازی مغازه در قسمت 1-3 توضیح دادیم كه در مقایسه با سال 76 كه ما مغازه را افتتاح كردیم هزینه بسیار بیشتری را می طلبد كه كاملا توضیح داده شد حال دوباره با توجه به قیمتهای حال به بررسی هزینه افتتاح یك مغازه می پردازیم

    سرمایه ثابت:

    مغازه در متراژ حدودا 40متر كه هر متر 000/000/5 میلیون جمعا 000/000/200 تجهیزات مثل قفسه ، ویترین، تابلو، دكور، برقكاری و غیره 000/000/5 میلیون وسایل اداری و هزینه های خدماتی وپیش نشده 000/000/3 میلیون سرمایه در گردش

    اجناس مغازه برای شروع بطوریكه تقریبا جنس تكمیل باشد 000/000/30 كه نیمی از آن را می‌توان بصورت چكی تهیه كرد

    2-3 جایگاه یا محل جغرافیایی شركت وتسهیلات مربوط به شركت company Leations and facilities

    جایگاه ومحل مناسب برای این شغل باید جایی در نظر گرفته شود كه اول دارای عبور ومرور و آمد وشد مشتری باشد 2-تجاری 3-نزدیك به مراكز دانشگاهی ،مدارس، مهدكودك ها اداره جات وغیره باشد وكلا جایی باشد كه از سرمایه گذاری در آن محل بتوانیم برداشت كنیم خود موقعیت مغازه نیز باید طوری باشد كه از متراژ كافی برخوردار باشد دید مناسب داشته باشد در جلوی آن محل پارك ماشین وجود داشته باشد حتی الامكان در نزدیكی آن مغازه لوازم التحریر وجود نداشته باشد

    همانطور كه مشاهده می كنید جمع فروش در ماههای فروردین، خرداد، تیر و بهمن ماه نسبتا در سطح پایینی قرار دارد و در الباقی ماهها فروش به نسبت از روند تعادلی برخوردار است اما برای بالابردن سطح فروش در چهار ماه فوق باید دست به اقداماتی زد كه فروش نسبتا با باقی ماهها همخوانی پیدا كند

    1-تهیه اجناس ویژه برای این چهار ماه بطور مثال برای فروردین ماه باید وسایل كودك مانند اسباب بازی ،بازی فكری، سرگرمی، انواع فیلمهای كارتون و cd كه بچه ها با عیدی های خود بتوانند خریداری كنند یا برای ماه تیرماه كه مدارس وتعطیل است انواع كتب زبان لوازم كلاسهای نقاشی وغیره

    2-كاهش هزینه های جاری در ماههای یاد شده

    3-ایجادانگیزه در فروشندگان برای بهبود فروش

    5-4 ائتلاف های استراتژیك strategic Aliances

    ماهم چنین ائتلافی را با افتتاح فروشگاه دوم وهمكاری با دو تن از همكاران انجام داده ایم بطوریكه هر گاه مشتری به یكی از چهار مغازه یاد شده مراجعه كند وآن مغازه جنس مورد نظر را نداشته باشد با تماس به سه مغازه دیگرسعی در تهیه جنس وفروش آن به مشتری را دارد با ائتلاف اینچنینی سعی در فروش بیشتر و تكثر مشتری داریم

    5-5 رویدادهای كلیدی milestones

    6-0 خلاصه مدیریت طرح manangment sumary

    6-1 ساختار سازمانی vganizational structure

    6-2سیستم مدیریتی management team

    6-3 كمبودهای سیستم مدیریتی management teumcaps

    در اینجا ما كمبودها را در كمی مقدار پول نقد داریم یعنی اگر به میزان شش میلیون پول نقد بود كه جنس های كمیاب وگران را بوسیله آن تهیه كرد خیلی در پیشرفت كار موثر بود ولی حالا كیفیت باید در همین منوال سركرد تا پشتوانه مناسبی درآینده بوجود آورد تا بتوان تمام كمبودها را برطرف كرد

    6-4 برنامه نیروی انسانی personnel plan

    در قسمت نیروی انسانی باید این نیروها طوری انتخاب شوند كه در پیشرفت كار موثر باشند

    1-به این كار آشنا باشد چون همانطور كه در قسمتهای قبل گفتیم بعلت تنوع جنس باید كاربرد هر جنس را بداند

    2- دلسوز باشد وبرای فروش هر چه بیشتر تلاش كند

    3-چشم پاك باشد چون در این شغل بیش از هفتاددرصد مشتریان دختران وخانمها هستند باید طوری برخورد كند كه مشتری با اعتماد واطمینان خاطر پا درون مغازه بگذارد

    4-مسئولیت پذیر باشد وساعات كاری را رعایت كند

    5-آدم سالمی باشد یعنی به طور عامیانه حلال وحروم سرش شود و به فكر دزدی از مغازه نباشد حال كه شرایط نیروی انسانی را بررسی كردیم به تعدادنفرات می رسیم تعداد پرسنل باید طوری باشد كه جوابگوی مشتری باشد یعنی مشتری معطل شود كه برای مغازه ای با این حجم در طول سال به غیر از خودت دونفر فروشنده ثابت نیاز است كه به هنگام شلوغی بازار در سه ماه شهریور، مهر،ابان وجود یكی فروشنده دیگر الزامی است

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :